Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersi tanıtma |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
2) |
• Derse giriş
• Sunum becerilerinin gerekliliğini öğrenme
• İş yaşamında iletişimin önemini tartışma
• İknanın satış ve pazarlamadaki önemini vurgulama
• İkna tekniklerini sıralama |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
3) |
• İletişim nedir? Sorusunu cevaplama
• 5N1K başarının kuralları üzerine tartışma
• 5N1K örneğini gösteren bir sunum izleme
• İzlenen sunum üzerine ikna ve iletişimin rollerini belirleme
• İkna tekniklerinin önemini tartışma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
4) |
• Okurken duygu ve düşünce aktarımı üzerine tartışma
• Tüketici davranışlarını gözlemleme
• Tüketici davranışlarına yönelik ikna teknikleri geliştirme
• Tüketicinin ilk anda algıladıkları üzerine vurgu yapma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
5) |
• Ne sunulmalı ? sorusuna cevap arama
• İçerik hakkında tartışma
• Fikir kavramı üzerine konuşma
• Sunumda ipuçları belirleme
• Tüm bu kavramlar eşliğinde ikna edici bir sunumun parçalarını birleştirme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
6) |
• Bir yöntem olarak Storyteller’s Tour örneğini inceleme
• Bu yöntemi slaylarla ve video örnekleriyle izleme
• Bir sunum ve ikna tekniği olarak analiz etme
• Bir başka basit sunum örneğiyle karşılaştırmasını yapma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
7) |
• İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama
• Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma
• Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme
• Fiziksel çekiciliğin ikna sürecindeki rolünü algılama
• İknanın otoriteyle ilişkisini açıklama
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
8) |
• İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama
• Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma
• Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
9) |
• İsteğin etkili ve kabul edilebilir bir hale gelmesini öğrenme
• Çoğunluğun yaptıklarının doğru ya da kabul edilebilir olup olmadığını tartışma
• Az bulunan ürünleri tespit etme
• Bu az bulunan ürünlerin pazarlama tekniklerini inceleme
• Pazarlama teknikleri ile ürünlerin satış oranlarını analiz etme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
10) |
• Nasıl sunmalı? sorusunu örneklerle çözümleme
• Sunum sırasında uygun sözcükleri ve karakterleri örneklendirme
• Sunum sırasında görselleri ve sembolleri analiz etme
• Sunumda referans gösterme örneklerini anlama
• Örnek video üzerinden tüm bu soruları cevaplama
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
11) |
• Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama
• İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma
• Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme
• Savunma kavramı içinde sabotaj ve yukarı bakış kavramlarını tartışma
• Kendini mağduriyetten kurtarma tekniklerini betimleme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
12) |
• Otorite baskısının gücünü tartışma
• Kör otoritenin çekiciliği ve tehlikeleri üzerine konuşma
• İçerik ve çağrışım karşılaştırmasını analiz etme
• Bu karşılaştırma çerçevesinde ünvan, kıyafet ve süs kavramlarını inceleme
• Savunma konu başlığı altında yetkili otorite ve sinsi samimiyet kavramlarını betimleme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
13) |
• Çabuk çözüm, saklambaç ve saçma kale kavramlarını tartışma
• Kalp ve Akıl üzerine analiz yapma
• İçten seçim kavramını tanımlama
• Toplum yararı için destek konusunu araştırma
• Savunma konu başlığı altındaki kavramları doğrulama |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
14) |
• Sınırlı sayılar ve zaman kısıtlamaları üzerine tartışma
• Psikolojik etki konu başlığı altında sansürü değerlendirme
• Yetişkinlerin tepkileri üzerine konuşma
• En uygun şartlar konu başlığını belirleme
• Az kaynaklar için rekabet :mantıksız hırs konusunu analiz etme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
15) |
• Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama
• İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma
• Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme |
Veri yok |
16) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|