Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersi tanıtma |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
2) |
• Derse giriş
• Sunum becerilerinin gerekliliğini öğrenme
• İş yaşamında iletişimin önemini tartışma
• İknanın satış ve pazarlamadaki önemini vurgulama
• İkna tekniklerini sıralama |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
3) |
• İletişim nedir? Sorusunu cevaplama
• 5N1K başarının kuralları üzerine tartışma
• 5N1K örneğini gösteren bir sunum izleme
• İzlenen sunum üzerine ikna ve iletişimin rollerini belirleme
• İkna tekniklerinin önemini tartışma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
4) |
• Okurken duygu ve düşünce aktarımı üzerine tartışma
• Tüketici davranışlarını gözlemleme
• Tüketici davranışlarına yönelik ikna teknikleri geliştirme
• Tüketicinin ilk anda algıladıkları üzerine vurgu yapma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
5) |
• Ne sunulmalı ? sorusuna cevap arama
• İçerik hakkında tartışma
• Fikir kavramı üzerine konuşma
• Sunumda ipuçları belirleme
• Tüm bu kavramlar eşliğinde ikna edici bir sunumun parçalarını birleştirme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
6) |
• Bir yöntem olarak Storyteller’s Tour örneğini inceleme
• Bu yöntemi slaylarla ve video örnekleriyle izleme
• Bir sunum ve ikna tekniği olarak analiz etme
• Bir başka basit sunum örneğiyle karşılaştırmasını yapma
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
7) |
• İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama
• Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma
• Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme
• Fiziksel çekiciliğin ikna sürecindeki rolünü algılama
• İknanın otoriteyle ilişkisini açıklama
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
8) |
• İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama
• Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma
• Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
9) |
• İsteğin etkili ve kabul edilebilir bir hale gelmesini öğrenme
• Çoğunluğun yaptıklarının doğru ya da kabul edilebilir olup olmadığını tartışma
• Az bulunan ürünleri tespit etme
• Bu az bulunan ürünlerin pazarlama tekniklerini inceleme
• Pazarlama teknikleri ile ürünlerin satış oranlarını analiz etme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
10) |
• Nasıl sunmalı? sorusunu örneklerle çözümleme
• Sunum sırasında uygun sözcükleri ve karakterleri örneklendirme
• Sunum sırasında görselleri ve sembolleri analiz etme
• Sunumda referans gösterme örneklerini anlama
• Örnek video üzerinden tüm bu soruları cevaplama
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
11) |
• Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama
• İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma
• Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme
• Savunma kavramı içinde sabotaj ve yukarı bakış kavramlarını tartışma
• Kendini mağduriyetten kurtarma tekniklerini betimleme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
12) |
• Otorite baskısının gücünü tartışma
• Kör otoritenin çekiciliği ve tehlikeleri üzerine konuşma
• İçerik ve çağrışım karşılaştırmasını analiz etme
• Bu karşılaştırma çerçevesinde ünvan, kıyafet ve süs kavramlarını inceleme
• Savunma konu başlığı altında yetkili otorite ve sinsi samimiyet kavramlarını betimleme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
13) |
• Çabuk çözüm, saklambaç ve saçma kale kavramlarını tartışma
• Kalp ve Akıl üzerine analiz yapma
• İçten seçim kavramını tanımlama
• Toplum yararı için destek konusunu araştırma
• Savunma konu başlığı altındaki kavramları doğrulama |
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
14) |
• Sınırlı sayılar ve zaman kısıtlamaları üzerine tartışma
• Psikolojik etki konu başlığı altında sansürü değerlendirme
• Yetişkinlerin tepkileri üzerine konuşma
• En uygun şartlar konu başlığını belirleme
• Az kaynaklar için rekabet :mantıksız hırs konusunu analiz etme
|
Bir sonraki ders için verilecek okuma |
15) |
• Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama
• İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma
• Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme |
Veri yok |
16) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|