Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımı.
• Bir PR çalışanında olması gereken başlıca özellikler. |
• Soruların cevaplandırılması ve araştırma yapılması |
2) |
• Basın bülteni yazma.
• Basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar.
• Basın bülteninde yapılması ve yapılmaması gerekenler
• Örnek vakalar üzerinde konuşularak konuların tartışılması
|
• Konuyla ilgili araştırma yapıp sınıfta tartışma
• Verilen konu ile ilgili basın bülteni yazma.
|
3) |
• Bir basın bültenin haber değeri taşıması için dikkat edilmesi gereken konular. |
• Ödev teslimi ve ödevlerin sınıf ortamında incelenerek tartışılması. |
4) |
• Mailing,
• Müşteri ile seviyeli iletişim kurmak için gerekli olan yazım tekniklerini öğrenme
• Etkili mesaj yazma tekniğini öğrenme.
|
• Konu hakkında örnek materyal toplama. |
5) |
• Müşteriler için kurumsal tantım metni hazırlma.
• Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi
• Dikkat edilmesi gereken kurallar
|
• Araştırma yapmak ve ödev için materyal toplama |
6) |
• Müşteriler için kurumsal tanıtım metni hazırlamak.
• Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi.
|
• Grup çalışmaları ve ödevlere devam edilmesi |
7) |
• Çeşitli açılış, davet, sempozyum gibi etkinliklerde konuşma metni hazırlama,
• Açılış konuşması metninde protokol sıralaması ve önemi.
|
• Sınıf içi çalışma için materyal toplanması |
8) |
• Özel günler için kurumsal davet metni hazırlama.
• Davetiye içeriği oluşturma.
|
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
9) |
• Etkinlik için medya ilişkilerinin önemi.
• Basın dosyası hazırlama. |
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
10) |
• Etkinlik sonrası rapor hazırlama.
• Raporlama teknikleri ve dikkat edilmesi gereken kurallar
• Raporlama yaparken konu başlıklarının belirlenmesi.
|
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
11) |
• Kriz anında yapılması gereken basın açıklamasında kullanılan dilin yapısı ve önemi. |
• Ödevlerin taslaklarının tamamlanması. |
12) |
• FİNAL SINAVI |
• Konuyla ilgili referans kitapların incelenmesinin sürdürülmesi. |
13) |
• Oluşturulan gruplara verilen sene sonu ödevlerinin teslimi. |
• Geri bildirimler doğrultusunda ödevlerin yeniden ele alınması ve düzeltilmesi. |
14) |
• Notların teslim edilmesi |
• Düzeltmeler ve final projelerinin biçimlendirilmesi. |
15) |
• Sınav değerlendirmesi. |
Dönem sonu |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Bivins, Thomas H. (2010), Public Relations Writing: Style and Format, Illinois:NTC Publising Group.
2. Jean, Georges (2010), Yazı: İnsanlığın Belleği, Çev. Nami Başer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3. Okay, Ayla, Aydemir Okay (2010), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Özdemir, Emin (2010), Sözlü ve Yazılı Anlatım Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Paksoy, Arzu Çekirge (2013), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları.
3. Ong, Walter J. (2010), Sözlü ve Yazılı Kültür, Çev. Sema Postacıoğlu Banon, İstanbul: Metis Yayınları.
4. Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler – Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu – Bamm Yayınları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|