Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE206 | ||||||||
Ders İsmi: | Biomaterials | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyomühendislere, biyomedikal veya biyoteknolojik uygulamalarda kullanılmak üzere yeni malzemeleri tasarlamak amacıyla gerekli parametreleri tartışmak için bilgi sağlamak amacını taşımaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyomalzeme Tarihi Biyomalzemelerin Çeşitleri Yüzey Kimyası Polimerler, Hidrojeller, Biyobozunur Polimerler Metaller Seramikler Kompozitler Biyomalzemelerin Fiziksel ve Mekanik Özellikleri Biyouyumluluk ve Biyobozunma Biyosensörler Etik ve Tüzük |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomalzemeye Giriş | 1. Bölüm, sayfa 1-8 |
2) | Biyomalzeme Özellikleri ve Yüzey Kimyası (Lab Kuralları, Lab Materyalleri ve Kullanımları) | Bölüm 1, sayfalar 11-15 ve 21-35 |
3) | Yumuşak Biyomalzemeler 1: Polimerler (EXCEL Data Analizi) | Bölüm 2.3, sayfalar 50-59 |
4) | Yumuşak Biyomalzemeler 2: Hidrojeller (Deney: Farklı sıcaklıklarda Hidrojel Su Absorbsiyonu) | Bölüm 2.4, sayfalar 60-64 |
5) | Yumuşak Biyomalzemeler 3: Biyobozunur Polimerler (Deney: Farklı pH’larda Hidrojel Su Absorbsiyonu ) | Bölüm 2.5, sayfalar 64-73 |
6) | ARA SINAV 1 | |
7) | Sert Biyomalzemeler 1: Metaller (Deney: Metal Karakterizasyonu) | Bölüm, 2.1, 2.2, sayfalar 37-50 |
8) | Sert Biyomalzemeler 1: Metaller (Teknik Gezi: OKAN Dişçilik Fakültesi) | Bölüm 2.1, sayfalar 37-50 |
9) | Sert Biyomalzemeler: 2: Seramikler (Deney: Malzeme Karakterizasyonu) | Bölüm 2.6, sayfalar 73-84 |
10) | Sert Biyomalzemeler 3: Kompozit Malzemeler (Tartışma) | Bölüm 2.8, sayfalar 94-105 |
11) | ARA SINAV 2 | |
12) | Biyolojik Ortam: Biyouyumluluk ve Bozunma Koşulları (Deney: Biyoseramik Sentezi) | Bölüm 6, sayfalar 243-272 |
13) | Biyosensörler (Teknik Gezi: Sabancı SUNUM) | Bölüm 7.12, sayfalar 375-389 |
14) | Biyomalzemeyle İlintili Konular, Etik (Tartışma) | Örnek vakalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons ©2013 | Elsevier,Inc | ISBN: 978-0-12-374626-9 |
Diğer Kaynaklar: | Materials Science and Engineering: An Introduction William D. Callister | John Wiley and Sons | ISBN: 0-471-13576-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 5 | % 15 |
Arazi Çalışması | 3 | % 0 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 | 288 |
Laboratuvar | 5 | 10 | 50 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 | 144 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Rapor Teslimi | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 560 |