Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD203 | ||||||||
Ders İsmi: | Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜSEYİN MERT Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dönem içinde gerçekleşen muhasebe işlemlerinin dönem sonunda yansıdıkları hesaplar bağlamında envanter ve değerleme işlemlerini genel kabul görmüş muhasebe ilkesi ve vergi kanunları çerçevesine ele alınır. |
Dersin İçeriği: | Temel kavramlar; değerleme ölçütleri; dönen varlıkların envanteri; duran varlıkların envanteri, kısa vadeli yabancı kaynakların envanteri; uzun vadeli yabancı kaynakların envanteri; özkaynakların envanteri; gelir tablosu hesaplarının envanteri; maliyet hesaplarının envanteri; nazım hesapların envanteri; mali tabloların hazırlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Yönetim muhasebesinin kapsamını açıklar. • Yönetim muhasebesinin muhasebedeki yerini saptar. • Yönetim muhasebesi ve genel muhasebe arasındaki farkları ayırt eder | Ders Hocasının notları |
2) | • Envanter işlemleri kavramı • Dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
3) | • Dönen varlıklara ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
4) | • Duran varlıklara ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
5) | • Kısa vadeli yabancı kaynaklara ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
6) | • Uzun vadeli yabancı kaynaklara ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
7) | • Öz kaynaklara ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
8) | • Gelir hesaplarına ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri. | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi |
9) | • Gider hesaplarına ilişkin dönem sonu muhasebe işlemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
10) | • Gelir tablosunun düzenlenmesi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
11) | • Nazım hesapların envanter işlemleri • Bilançonun Düzenlenmesi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
12) | • Mamul üreten işletmelerde dönem sonu muhasebe işlemleri akışı • Mamul üreten işletmelerde dönem sonu muhasebe işlemleri uygulaması | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
13) | • Hizmet üreten işletmelerde dönem sonu muhasebe işlemleri akışı • Hizmet üreten işletmelerde dönem sonu muhasebe işlemleri uygulaması. | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
14) | • Ticaret işletmelerinde dönem sonu muhasebe işlemleri akışı • Ticaret işletmelerinde dönem sonu muhasebe işlemleri uygulaması. | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
15) | Final Sınavı | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının kaynakları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Ders Hocasının kaynakları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 |