Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin incelenmesi.
• Sigotacılıkta risk kavramının açıklanması.
• Risk nedir?
• Rizikonun özellikleri
• Risk ve sigorta
• Hasar nedir?
• Hasar departmanı niçin önemli?
|
okuma |
2) |
• Genel hasar
• Sigorta Eskperi kimdir?
• Hasar dosya sürecini etkileyen kriterler
• Poliçe genel ve özel şartları
• Eksik ve aşkın sigorta
• Poliçe muafiyetleri
• Rücu nedir?
|
İzlencenin gözden geçirilmesi. |
3) |
• Hasar ihbarı ve eksper görevlendirme
• Sigorta eksperi kimdir?
• Eksper eğitimi?
• Sigorta eksperi görevleri
• Çalışma şekli ve şartları
• Staj ve ücretlendirme
• Eksper atama ve takip sistemi.
|
Dersin tekrarı. |
4) |
• Oto (Kasko-Trafik) hasarları
• Tazminat hesaplanması
• Anlaşmalı servis uygulamaları
• Hasar dosyasında istenen belgeler
• Tam hasar
• Çalınma
• Rücu hesabı
• Teminat dışı kalan haller
|
Dersin tekrarı |
5) |
• Yeni maddi hasarlı kaza tespit tutanakları
• Kanun ve yönetmelik
• AB uygulaması
• Kaza sonrası ne yapılmalı?
• Hasar ihbarından sonar süreç?
• Uygulama dışı haller
• İstatistikler
|
Dersin tekrarı |
6) |
• Asistans hizmetleri
• Kasko yardım teminatlerı
• Araç teminatları
• Ferdi teminatlar
• Bilgi ve organizasyon hizmeti
• Konut ve işyeri yardım hizmeti
|
Dersin tekrarı. |
7) |
• Mini onarım hizmeti
• Hizmet grupları ve adetsel hizmetler
• Plastik tampon ve parka tamiri
• Mobil parka onarımı hizmeti
• Plastik, deri ve vinil aksamlar
|
Dersin tekrarı. |
8) |
• VİZE
• Vizenin tartışılması.
• Vize sınav cevaplarının sınav sonrası cevapları (zamana bağlı olarak).
|
Dersin tekrarı. |
9) |
• Yangın hasarları
• Hasar ihbarı
• Eksper görevlendirme
• Teminat ve teminat dışı haller
• Tazminat ve rücu hesaplaması
• Hasar ve tazminat
• İstenen evraklar
|
Yok. |
10) |
• Nakliyat hasarları
• Hasar ihbarı
• Eksper görevlendirme
• Teminat ve teminat dışı haller
• Tazminat ve rücu hesaplaması
• Hasar ve tazminat
• İstenen evraklar
|
Dersin tekrarı. |
11) |
• Mühendislik hasarları
• Hasar ihbarı
• Eksper görevlendirme
• Teminat ve teminat dışı haller
• Tazminat ve rücu hesaplaması
• Hasar ve tazminat
• İstenen evraklar
|
Dersin tekrarı. |
12) |
• Ferdi kaza hasarları
• Hasar ihbarı
• Eksper görevlendirme
• Teminat ve teminat dışı haller
• Tazminat ve rücu hesaplaması
• Hasar ve tazminat
• İstenen evraklar
|
Dersin tekrarı. |
13) |
• Hasar takip merkezi
• Hatmer
• Sigorta Bilgi Merkezi
• Kapsama dahil sigortalar
• Koordinasyon komitesi
• Alt bilgi merkezleri
|
Dersin tekrarı |
14) |
• Sigorta sahtekarlıkları
• Türk toplumu ve sigorta
• Yurt dışı sahtekarlık önleme hizmetleri
• Sahtekarlık çeşitleri
• Hasar Uygulamalarında etik ilke ve kuralların önemi.
• Hasar Uygulamalarında etik ilke ve kurallarının ekonomik birimler açısından taşıdığı önem.
• Örnek olaylar
• Hasar Uygulamalarında etik ilke ve kuralların önemi.
• Hasar Uygulamalarında etik ilke ve kurallarının ekonomik birimler açısından taşıdığı önem.
• Örnek olaylar
|
Dersin tekrarı. |
15) |
• Öğrencilerin final sınavı yoluyla değerlendirilmesi.
• Dönem içerisnde bahsedilen konuların değerlemeye tabi tutulması.
• 60 dakikalık sınav süresince, işlenen tüm konulardan sorumlu olan öğrencilerin, minimum yeterli seviyeye ulaşılmaının tesbiti.
• Dönem içerisinde işlenen konular
|
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|