Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İş Planı Projesi Sunumu
|
Proje sunumu ile ilgili çalışma |
1) |
• Ders içeriğini tanımlar
• Derse ilişkin beklentileri açıklar
• Iş planı projesinin nasıl yapılacağını inceler
• Proje gruplarına karar verir
|
|
2) |
• Inovasyon tanımlarına yönelik stratejik yaklaşımları betimler
• Inovasyonun temel kavramlarını açıklar
• Inovasyon ve inovasyonla bağlantılı diğer kavramları nasıl ayırt edeceğini açıklar
• Küreselleşme ve onun ekonomiye etkisini betimler
• Ekonominin teknolojik gelişmelerle nasıl değiştiğini örneklerle açıklar
• Örnek Olay 1’i açıklar ve tartışır
|
Ders izlencesinin tekrar inceleme
Öğrenci sistemine giriş yapma ders materyallerini ve içeriklerini inceleme
Örnek Olay 1’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
|
3) |
• Yaratıcılığın anlamını açıklar
• Hazırlık, kuluçka, yaratıcılığın çıkması, değerlendirme ve fikir seçiminden oluşan yaratıcılık süreçlerini tanımlar
• Yaratıcı düşünmenin nasıl geliştirileceğini açıklar
• Yaratıcı düşüncenin inovatif fikirler üretmen için nasıl kullanılacağını açıklar
• Küresel pazarlarda fark yaratacak fikirlerin nasıl bulunacağını tartışır
|
Örnek Olay 2’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
Ders materyallerini yeniden inceleme ve proje sunumu ile ilgili çalışma
|
4) |
• Farklı inovasyon türlerini ve tanımlarını listeler, açıklar
• Inovasyon türlerinin neye gore sınıflandırıldığını tanımlar
• Inovasyon türleri arasındaki farkı betimler
• Firmaların inovasyon türlerini nasıl kullandığını tartışır
• Örnek olay 3’ü açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: internet araştırması: yaratıcı fikir örneklerinin bulunması Örnek Olay 3’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
5) |
• Inovasyon paradigmasının zaman içerisinde nasıl değiştiğini açıklar
• Birinci nesil inovasyon modellerini açıklar (1950- 1960)
• Ikinci nesil inovasyon modellerini tanımlar (1960-1970)
• Üçüncü nesil inovasyon modellerini betimler (1970-1980)
• Dördüncü nesil inovasyon modellerini açıklar (1980-1990)
• Beşinci nesil inovasyon modellerini açıklar (2000- )
• Ulusal ve uluslararası şirketlerin inovasyon yaklaşımlarını tanımlar
• Örnek olay 4’ü açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 4’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
6) |
• Inovasyonun stratejik yaklaşımla nasıl süreçlendirilebileceğini açıklar
• Inovasyonun adımlarını örneklerle gösterir
• Inovasyon fikirlerini nasıl geliştirileceğini ve tasarlanacağını açıklar
• Pilot testin ve azar araştırmasının nasıl yapılacağını açıklar
• Üretim sürecini tartışır
• Inovasyonun pazara sunulma sürecini betimler
• Fikirlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda nasıl ticarileştirileceğini açıklar
• Örnek olay 5’i açıklar ve tartışır
|
Video: watch video of best innovation samples.
Continue research and work on final project.
Read Case Study 5 and be prepared to discuss in class.
|
7) |
• VİZE SINAVI
• Inovasyon kaynaklarını açıklar
• Içten dışa inovasyonu betimler
• Dıştan içe inovasyonu tanımlar
• Spillovers, startups, spinoffs, melek yatırımcı kavramlarını açıklar
• Örnek olay 6’yı açıklar (ss: 293-296)
|
Araştırma: bir markanın inovasyon hikayesinin bulunması ve sınıfta açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
8) |
• Fikri mülkiyet hakları tanımlarını açıklar
• Farklı fikri mülkiyet haklarını tanımlar
• Fikri mülkiyet haklarının sunmuş olduğu yararları betimler
• Fikir yaratıcıları için değer yaratmada fikri mülkiyet haklarının nasıl kullanıldığını açıklar
• Inovasyon fikirlerini korumak için nasıl başvuru yapılması gerektiğini açıklar
• Fikri mülkiyet hakları ile ilgili kurum ve kuruluşları tanımlar
• Örnek olay 7’yi tanımlar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: çevrimiçi inovasyon platformlarının açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
9) |
• Stratejinin tanımını açıklar
• Stratejilerin hiyerarşisini listeler ve açıklar
• Inovasyon stratejilerini ve firmalar için stratejik zorlukları tanımlar
• Nereye girilecek? Ne zaman girilecek? Gibi strategic problemlere karar verir
• Örnek olay 8’i açıklar
|
Örnek Olay 8’I okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
10) |
• Yönetimin fonksiyonlarını açıklar
• Firmalara nasıl inovasyon yapmak için organize olmaları gerektiğini betimler
• Inovasyon yönetiminde kontrolün nasıl olması gerektiğini tanımlar
• Firmaların yönetim sürecinde inovasyon için uygun ortam yaratması için yapması gerekenleri açıklar
• Bireylerin veya takımların etkili bir şekilde nasıl inovasyon yapabileceklerini betimler
• Yeni inovasyon fırsatlarının nasıl yakalanabileceğini tanımlar
• Kurum içi inovasyon kültürünün nasıl oluşturulabileceğini açıklar
• Örnek olay 9’u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 9’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
11) |
• Kümelenmenin tanımını açıklar
• Kümelerin yüksek oranda inovatif fikirler üretmesini sağlayan faktörleri tanımlar
• Kümelenmenin artmasını ve gelişmesini sağlayacak politikaları değerlendirir
• Örnek olay 10 u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 10’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
12) |
• Birlikte yaratmanın tanımını açıklar
• Birlikte yaratma teorisini betimler
• Firmların sınırları dışındaki inovatif fikirlere nasıl ulaştıklarını betimler
• Paydaşların fikirlerini firmalar ile paylaşmasını nasıl teşvik edileceğini açıklar
• Fikir sahipleri ile nasıl diyalog kurulacağını açıklar
• Firmaların ve paydaşların inovasyon için gerekli bilgilere nasıl ulaşabileceklerini örneklerle açıklar
• Firmalarınn ve inovatörlerin bilgiye nasıl ulaşacaklarını açıklar
• Risk değerlendirmesinin nasıl yapılacağını açıklar
• Paydaşların ve firmaların birbirlerine karşı nasıl şeffaf olabileceklerini betimler
• Örnek olay 11’i açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: E-Hike araştırılması
Örnek Olay 11’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
13) |
• Inovasyon oranlarını etkileyen politikaları ve kuruluşları açıklar
• Ulusal inovasyon politikaları ve inovasyonun Türkiye’deki geleceğini betimler
• Inovasyona katkı yapan uluslararası politikaları açıklar
• Ulusal ve uluslararası inovasyon kuruluşlarının ve sivil toplum kuruluşlarını açıklar
• Inovasyon kuruluşlarının yararlarını tanımlar
• Örnek olay 12’yi açıklar ve tanımlar
|
Bireysel çalışma: Birlikte yaratma ile üretilen inovasyon fikirlerinin araştırılması
Örnek Olay 12’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
15) |
• Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|