Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı liman ve terminal tanımlarını analiz etmek, liman ve terminal arasındaki farkı kavramak, liman ve terminal yönetimi ve organizasyonları,maliyetleri,karı, ekipmanı, performansları, liman içi lojistik, konteyner terminalleri, işletmelerde liman ve terminal yönetimi, sosyal sorumluluk, etik |
Dersin İçeriği: |
Limanların sınıflandırılması; liman ve çevresi; liman, iskele, platform ve terminal sistemleri; liman ve terminallerde giren ve çıkan trafiğin yörüngeleri, servis sistemleri, kontrol - denetim sistemleri, depolama alanları, servis sistemlerinde servis ve bekleme süreleri; limanlarda optimum servis araçları ve yapıları; liman işletmesi organizasyonu, görev tanımları ve görevli profilleri; liman trafiği yönetimi; dokümantasyon; liman ekipmanları; liman içi lojistik (ürün akışı); liman yeri seçimi; talep ve kapasite değerlendirme; liman maliyetleri; liman performans yönetimi; terminal işletmesi organizasyonu, görev tanımları ve görevli profilleri; terminaller ve özellikleri; terminal ekipmanları; konteyner terminalleri; terminal performans yönetimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Karşılama ve derse giriş
• Liman ve terminal tanımı
• Etiğin tanımı
• Etik kavramının liman ve terminal yönetimi dersindeki yeri ve öneminin tartışılması
• Müfredatı açıklar.
• Liman ve terminali karşılaştırır.
• Limanların sınıflandırılması
• Etik kuralların liman ve terminal yönetimine uygulanmasının faydalarının belirtilmesi
|
|
2) |
• Liman ve çevresi
• Liman çevresi ile ilişki ve yönetimi
|
Müfredatı değerlendirir |
3) |
• Liman yönetim organizasyonu
• Tüm departmanların görev ve sorumlulukları
• İşletme etiği ve sosyal sorumluluk kavramları
• Etik standartları tartışır.
• İşletme etiği ve sosyal sorumluluğun işletme için neden önemli olduğunu tartışır.
|
Müfredatı değerlendirir. |
4) |
• Liman ekipmanları
• Ekipmanın ismini ve fonksiyonunu tanımlar.
|
Müfredatı değerlendirir. |
5) |
• Liman içi lojistik
• Liman operasyonlarını bilir.
|
Müfredatı değerlendirir. |
6) |
• Liman yerini seçer
• Liman yerine bağlı karı hesaplar
|
Vize sınavına hazırlık |
7) |
• VİZE SINAVI |
Müfredatı değerlendirir. |
8) |
• Limanın gelir ve maliyetini listeler.
• Hesap harcamalarını bilir.
|
Müfredatı değerlendirir. |
9) |
• Liman performansı yönetimi
• Ticari ve teknik yönetimi ifade eder.
|
Müfredatı değerlendirir. |
10) |
• Terminal ve terminalin özelliklerini bilir.
• Limandan farkı tanımlar
|
Müfredatı değerlendirir. |
11) |
• Terminal yönetimi organizasyonu
• Tüm departmanların görev ve sorumlulukları
|
Müfredatı değerlendirir. |
12) |
• Terminal ekipmanları
• Ekipmanın isim ve fonksiyonlarının tanımı
|
Müfredatı değerlendirir. |
13) |
• Konteyner terminalleri
• Konteyner terminallerinin pazarlanması
• Terminal operasyonunun yönetimi
|
Müfredatı değerlendirir. |
14) |
• Terminal performansının yönetimi
• Ticari ve teknik yönetimi ifade eder.
|
Müfredatı değerlendirir |
15) |
• FİNAL SINAVI |
Final sınavına hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|