Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC410 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinema ve Küresel Ticaret | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURİYE ZEYNEP ÖKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, küreselleşme, kapitalizm ve teknolojik gelişmelerin ekonomi,küresel ticaret, sosyal yaşam üzerinde zaman içinde yarattıkları etkileri ve dönüşümleri incelemektir. Ayrıca sinema sektörünün sosyal hayattta ve tolumda yarattığı etkiler tartışılacaktır. Bu ders lisans öğrencisi için ekonomi dersinin önkoşul olmadığı ve disiplinlerarası bir çalışma olarak ekonomi ve sinemanın küreselleşme üzerindeki etkilerini anlatan bir derstir. |
Dersin İçeriği: | DATE WEEK 1 SPECIFIC OBJECTIVES • Describe the course. • Ders açıklaması Welcome and course introduction • Sinema küresel ticaret ve ekonomi ilişkisinin anlatılması TOPIC (S) • Ders içeriği • Sinema tüketim kalıplarını nasıl etkiler LEARNING ACTIVITIES Ders içeriği tartışılması Dünya ticareti ve genel ekonomi WEEK 2 SPECIFIC OBJECTIVES • Under The dome TOPIC (S) • Kıtlık LEARNING ACTIVITIES Film izleme Ders anlatımı: _Uluslararası Ticaretin olmadığı bir dünyada kıtlık nasıl oluşur -Teknolojik gelişmlere olmazsa yaşam nasıl olur OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Filmin içeriği ve kıtlık hakkında araştırma DATE WEEK 3 SPECIFIC OBJECTIVES • Charlie Chaplin film, Modern Times TOPIC (S) • Endüstrileşmenin ilk dönemleri Amerika’da teknolojinin sosyal ve psikolojik etkilerinin incelenemesi LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı; Sanayileşme ve emek sektörü ilişkisi Kapitalist system ve emek OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Filmin içeriği hakkında araştırma DATE WEEK 4 SPECIFIC OBJECTIVES • Gazap Üzümleri, Klasik ekolun bırakınız yapsınlar bırakınız geçsinler mitinin sonu TOPIC (S) • Büyük Buhran LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı: Büyük Buhranın yerel ve küresel ekonomi üzerindeki etkisi, Keynes yen politikaların gelişimi OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Klasik ekonomi ve Keynesyen ekonomi hakkında araştırma DATE WEEK 5 SPECIFIC OBJECTIVES • Milton Friedman , Free to choose TOPIC (S) • Liberal ekonomi ve serbet ticaret LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı: Serbest ticaret, Seçimler, Serbest ticaret ve korumacılığın karşılaştırılması OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Milton Friedman fikirleri hakkında araştırma DATE WEEK 6 SPECIFIC OBJECTIVES • Küreselleşme TOPIC (S) • Küreselleşme ve sinema sektörü hakkında tartışma • Küreselleşmenin ekonomik etkileri,Economics effects of globalization, • Küreselleşmenin kültürel etkileri, • Küreselleşmenn ticaret etkileri LEARNING ACTIVITIES Ders anlatımı, Sınıf müzakeresi OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küreselleşme hakkında araştırma DATE WEEK 7 SPECIFIC OBJECTIVES • Globalisation is Good , 2003 belgesel , Johan Norberg TOPIC (S) • Küreselleşmenin etkileri ve olmamasının etkileri. Filmde Norberg the impact of globalisation, and the consequences of its absence. In the film, Norberg Taiwan, Vietnam, Kenya gibi ülkelere giderek küreselleşme hakkında destek konuşmaları yapmaktadır. LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Küreselleşmenin kültürel etkilerinin tartışılması OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küreselleşmenin hakkında bir yazı hazırlayıp alternative film önerileri bulmak DATE WEEK 8 SPECIFIC OBJECTIVES • Zeitgeist 1 TOPIC (S) • Küeselleşme ve para hakkındaki farklı görüşleri incelemek LEARNING ACTIVITIES Film izlemek, Ders anlatımı, Dünya ekonomisindeki gerçekler, Din, para, küreselleşme ilişkisi OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Din-Küreselleşme etkisi üzerine araştırma DATE WEEK 9 SPECIFIC OBJECTIVES • Akıl Oyunları, Oyun teorisi TOPIC (S) • Oyun teorisi LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı; Oyun teorisi, Fiyat, Reklam ve üretim stratejileri OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Piyasa tipleri ve oyun teorisi hakkında araştırma HOURS 3 DATE WEEK 10 SPECIFIC OBJECTIVES • Capitalism: A Love Story is a 2009 Belgesel,Michael Moore. TOPIC (S) • 2008 krizi ve etkileri LEARNING ACTIVITIES Film izleme , Ders anlatımı, Finansal krizler ve küresel ticarete etkileri, OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT 2008 krizine ilişkin araştırma HOURS 3 DATE WEEK 11 SPECIFIC OBJECTIVES • Roger and me ,1989, belgesel,Michael Moore TOPIC (S) • İş piyasası, kapitalizm,rekabet, Ekonimik yaneiden yapılanma, uluslararası ekonomi LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı; Uluslararası emek hareketliliği, İş piyasası İşsizlik,, Uluslararası ekonomi OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küresellemede hareketliliğin önindeki kısıtlar konusunda araştırma HOURS 3 DATE WEEK 12 SPECIFIC OBJECTIVES • Columbian exchange TOPIC (S) • 1492 yılından itibaren uluslararası ticaret nasıl arttı ve kıtalararası ticaret nasıl başladı LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı, Uluslararsı ticaret kıtalar arası nasıl yaygınlaştı, Küresel ticaretin etkileri OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Columbian exchange hakkında araştırma ve yazı HOURS 3 DATE WEEK 13 SPECIFIC OBJECTIVES Coming Home: Lokal ekonomileirn yeniden keşfi Yeşil ekonomi ve küçük güzeldir. The Reinvention of Localized Economies (2009), Schumacher • TOPIC (S) • 1973, E.F. Schumacher Küçük güzeldir, ekolojik ekonomi LEARNING ACTIVITIES Film izleme, Ders anlatımı, Bölgeselleşme mi küreselleşme mi? Tüm ülkeler uluslararası ticaretten yarar sağlar mı? OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Yeşil Ekonomi ve küçük güzeldir hakkında okuma ve yazı HOURS DATE WEEK 14 SPECIFIC OBJECTIVES • Dönem hakkında tartışma TOPIC (S) • Küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri ve uluslararsı ticaret LEARNING ACTIVITIES Sınıf münazarası OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT HOURS 3 DATE WEEK 15 SPECIFIC OBJECTIVES • Final sınavı TOPIC (S) • Final sınavı LEARNING ACTIVITIES - |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İzlencenin açıklanması • Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? | Discussion of Syllabus Discussion of International trade and world economy |
2) | Filmi izlemek Ders Hakkında tartışma; - Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği -Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar | • Scarcity |
3) | Sanayi devrimi | Reading the critisims about the film |
4) | Ders Filmi izlemek Hakkında tartışma; Serbest ticaret ve korumacılık Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri | Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes |
5) | Liberalizm ve serbest ticaret | Reading about Milton Friedman ideas |
6) | Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları, • Küreselleşmenin ekonomik etkileri, • Küreselleşmenin kültürel etkileri, • Küreselleşmenin ticari etkileri | Reading about globalization |
7) | Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. | Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization |
8) | • 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi | Lecture Watching the film Discussion about; Keynesian economics |
9) | Oyun Teorisi | Reading about market types and game theory |
10) | 2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm | Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it. |
11) | • İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi | Read about labor mobility constraints at globalization |
12) | • 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti | Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject |
13) | • 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. | Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it |
14) | • Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri | Lecture Class Discussion |
15) | Final | None |
Ders Notları / Kitaplar: | basılmamış ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Sunum Slaytları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Derse Özgü Staj | 16 | 48 |
Ödevler | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 16 | 27 |
Final | 16 | 37 |
Toplam İş Yükü | 170 |