Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BIL213 | ||||||||
Ders İsmi: | Nesneye Yönelik Programlama II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
BIL106 - Nesneye Yönelik Programlama - I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PINAR YILDIRIM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Doç. Dr. HABİL KALKAN Prof. Dr. PINAR YILDIRIM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nesneye Yönelik Programlama II dersi Java Programlama dili üzerinden nesneye yönelik programlama alanındaki orta ve ileri düzey konuları katılımcılara kazandırmak için tasarlanmıştır. Bu derste yöntem ve nesnelere, kalıtım, paket arayüzleri, istisnai durum yönetimi, çok kanallı programlama ve kullanıcı arayüzü tasarımı konularınına yakından bakılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Nesne temelli analize giriş, nesneye dayalı farklı yazılım geliştirme süreçleri. Java teknolojileri, nesne tabanlı analiz yöntemleri ve gösterimi, nesne tabanlı tasarım yöntemleri ve gösterimi hakkında genel bir bakış. Nesneye dayalı uygulama yöntemleri ve gösterimi, Java programlama dillerini kullanan örnekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Methodların tasarımı Sınıfların tasarımı | |
2) | Methodlar Erişim niteleyiciler Erişim yöntemleri | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
3) | Sınıflandırma Genelleştirme Özelleştirme | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
4) | Java'da kalıtım Kalıtımın yazılışı Kalıtımda görülen hatalar | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
5) | Kalıtımın detayları Kalıtım ile ilgili ileri konular Kalıtım örnekleri | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
6) | Neden paketlere ihtiyaç duyarız? Paketler nasıl kullanılır? Paket kullanımının yazımı | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
7) | İleri arayüz konuları Arayüzlerde en sık görülen hatalar Arayüz örnekleri | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
8) | OOP'de hata işleme İstisnalar İstisnalarla en yaygın hatalar | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
9) | Arasınav1 | |
10) | Try/catch İstisnaların detayı Kendi istisnalarınızın tasarımı | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
11) | İş parçacıklarına neden ihtiyaç vardır? İş parçacığının yaratılması Örnekler | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
12) | Arasınav2 | |
13) | Standart Java kütüphanesi En çok kullanılan kütüphane sınıfları Kütüphane ne zaman kullanılır? | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
14) | Swing Swing'in özellikleri Swing'in temelleri | Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Java Programming, Danial Liang, 10th edition |
Diğer Kaynaklar: | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
4) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 2 |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
11) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 8 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 6 | 42 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |