Dersin Amacı: |
Anne ve çocuğun sağlıklı bir hayat sürdürebilmesi için gereklilikleri öğrenerek, çocuk hastalıklarını ve onlardan korunma yollarını, acil durumlarda ise yapılması gerekenleri bilmek
|
Dersin İçeriği: |
Sağlığın tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar, kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları, aile planlaması, kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken temel ilk yardım bilgilerini içerir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlığın tanımı, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı, Üreme sistemi ve döllenme hakkında temel bilgileri belirtir.
|
|
2) |
Gebelik; belirtileri, etkileyen hastalıklar, tehlikeli durumlar normal olmayan gebelikleri açıklar.
|
|
3) |
Bebek, çocuk bakımı ve beslenmesi
|
|
4) |
0-6 yaş çocukta fiziksel gelişim ve ölçütlerini, bulaşıcı hastalıkları açıklar.
|
|
5) |
Çocuklarda sık görülen solunum yolu, idrar yolu ve sindirim sistemi enfeksiyonları ve korunma
|
|
6) |
Su ve besinlerle bulaşan hastalıklar , belirtileri ve korunma yollarını açıklar.
|
|
7) |
Temasla bulaşan hastalıklar, belirtileri ve korunma yollarını açıklar.
|
|
8) |
Ara Sınav
|
|
9) |
İlk yardım ile ilgili temel kavramlar ve uygulamalar, insan vücudu, işleyişi ve yaşam bulguları Hasta ve yaralının, olay yerinin ve ilk yardım |
|
10) |
Yaralanmalar belirtileri, çeşitleri ve ilkyardımını açıklar.
|
|
11) |
Yanıklar, sıcak çarpmaları, donmalar, kırık, çıkık ve burkulmaların belirtileri ve ilk yardımını açıklar.
|
|
12) |
Zehirlenme, hayvan sokma ve ısırıklarında ilk yardım
|
|
13) |
Boğulmanın nedenleri, belirtileri ve ilk yardımı, hasta ve yaralı taşınmasındaki teknikleri açıklar.
|
|
14) |
Final Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
3 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
3 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
4 |
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
4 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
|
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
4 |
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
3 |
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
|
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
1 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
|
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
|
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
|
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
|
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
|