Dersin Amacı: |
Ders kapsamında; 0-36 ay çocukların karakteristik özelliklerini genel anlamda kazandırmak, 0-36 aylık çocuklara yönelik kuramları ve bu dönem çocukları ile çalışan kuramcıları öğretmek, 0-36 ay çocukların gelişimsel alan ve özelliklerini öğretmek ve son olarak 0-36 ay çocuklara yönelik eğitim programlarını kazandırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri |
|
2) |
Doğum öncesi, sırası ve sonrası özellikler |
|
3) |
Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme) |
|
4) |
Yeni doğan reflexleri |
|
5) |
Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi |
|
6) |
0-36 ay çocuğunun motor ve bilişsel gelişimsel özellikleri |
|
7) |
0-36 ay çocuğunun sosyal - duygusal ve dil gelişimi özellikleri |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Özbakım becerileri |
|
10) |
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri ve ilkeleri |
|
11) |
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitimde fiziksel koşullar |
|
12) |
0-36 çocuklara yönelik eğitim planlanması ve uygulaması. |
|
13) |
0-36 çocuklara yönelik etkinlik uygulamaları. |
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
|
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
5 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
5 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
3 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
|
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
|
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
|
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
|
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
|
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
2 |
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
|
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
|
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
|
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
|