EKYP001 Kariyer Planlama ve Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EKYP001
Ders İsmi: Kariyer Planlama ve Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Kültür
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLER TELLİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLER TELLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencileri etkin kariyer planlaması ve kariyer gelişimi yönetimi için gerekli bilgi ile buluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Kariyer planlama, kariyer hedefi belirleme, kariyer gelişimi kavramlarının incelenmesi.
Bir öğretmenin kariyer planlaması için önem arz eden unsurların gözden geçirilmesi.
Eğitim alanında sektörel beklentilerin incelenmesi.
Etkin özgeçmiş ve ön mektup hazırlama
Etkin iş görüşmesi hazırlığı ve sınıf içi uygulaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kariyer planlama, kariyer hedefi belirleme ve kariyer gelişimi kavramlarını açıklar ve uygular.
2) Bir öğretmenin kariyer planlaması için önem arz eden unsurları bilir.
3) Eğitim alanında sektörel beklentiler hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etkin özgeçmiş ve ön mektup hazırlar.
2) Etkin iş görüşmesi hazırlığı yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık
2) Kariyer yönetimi ile ilgili kavramlar, anlamları- Kariyer, Kariyer Hedefleri Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık
3) Kariyer ile ilgili temel kavramlar ve anlamları: Kariyer Planlama, Kariyer Planlamanın ilkeleri, Kariyer Mozaiği, Kariyer Değiştirme Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık Kariyer Planlamasında Yeni Yaklaşımlar (Melek Vergiliel Tüz)
4) Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Öğretici Olarak Öğretmen Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye`de Öğretmenlik-Dr.Devrim Güven
5) Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Eğitici Olarak Öğretmen-Çalışan Olarak Öğretmen Etkili Öğretmenlik ve Öğretmen Niteliğinin Geliştirilmesi-Doç. Dr. Gönül Sakız
6) Eğitim Sektöründe Kariyer Planlama: Öğretmenden Sektörel Beklentiler-Ebeveynsel ve Toplumsal Beklentiler Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforların İncelenmesi Yrd. Doç. Aysemin Duran
7) Vaka İnceleme Grup Çalışması
8) Vize Sınavı
9) Etkin Öz Geçmiş ve Ön Yazı Hazırlama Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık
10) İş Başvurusu Süreci
11) İş Başvurusu Süreci
12) İş Görüşmesi ve Mülakat Teknikleri: Yeni Mezun Öğretmen Adayları İçin Mülakat Soruları Tarama ve Oluşturma Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi. Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık
13) Öğretmen İş Görüşmesi Sınıf Etkinliği
14) Genel Tekrar Ders notları
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kariyer Planlama ve Yönetimi-Meslek Adayları İçin Yol Rehberi.
Mecek,M., Çakırer, M.A. & Kocakula, Ö. (Ed.) (2021). Ankara: Nobel Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye`de öğretmenlik. Öğr. Gör. Dr. Devrim Güven
Examination of Metaphors Used by Prospective Teachers Regarding the Concept of the Teacher Yrd. Doç. Aysemin Duran
Efective Teaching and Improving Teacher Quality . Doç. Dr. Gönül Sakız

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 4
Uygulama 4 % 4
Ödev 3 % 4
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Kanaat Notu 1 % 8
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 45