Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GEOM234 | ||||||||
Ders İsmi: | Taşınmaz Geliştirme ve Değerleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEKTAŞ CEM ÜLGER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BİROL ALAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Değerleme kavramları, standartları, hukuki düzenlemeleri hakkında bilgilenmek, değerleme yöntemlerini öğrenmek ve uygulama yapmak, gayrimenkul geliştirme konusunu öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | Değerlemede kullanılan temek kavramları öğrenmek Değerleme konusunu düzenleyen ve ilgili olan hukuksal durum Değerlemede Standartlar Emsal karşılaştırma yöntemiyle değerleme yapmak Maliyet yöntemiyle değerleme yapmak Gelir yöntemiyle değerleme yapmak Gayrimenkul geliştirme sürecini anlamak İmar Uygulaması Amaçlı Değerleme “Ülger Modeli” ve Değer Haritaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değerlemede kullanılan temel kavramlar | - |
1) | ||
2) | Değerlemeyle ilgili hukuksal durum | - |
3) | Değerlemede ulusal ve uluslar arası standartlar | - |
4) | Emsal karşılaştırma yöntemiyle değerleme hesapları yapmak | |
5) | Maliyet yöntemiyle değerleme hesapları yapmak | |
6) | Gelir yöntemiyle değerleme hesapları yapmak | |
7) | Artık değer, iç verim oranı | |
8) | Yarı yıl sınavı | |
9) | Gayrimenkul geliştirme süreci | - |
10) | Gayrimenkul Geliştirmede Stratejik Planlama | |
11) | Örnek Değerlemeleri İncelemek | |
12) | Değer haritalarının gerekliliği | |
13) | Değerleme raporu hazırlanması | - |
14) | İmar Uygulaması Amaçlı Değerlemede Ülger Modelinin Anlatılması | |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Taşınmaz Mal Değerlemesi (B. Cem Ülger, N. Enver Ülger, Ş. Nazmi Yıldız) |
Diğer Kaynaklar: | 1-UDES, TDUB Değerleme Standartları Çalışmaları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 150 |