Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2) |
Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3) |
Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4) |
Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5) |
Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6) |
Düşünceye etki eden faktörler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7) |
Eleştirel düşünmede dil ve mantık |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8) |
arasınav |
|
9) |
Analitik düşünmede dil ve mantık, |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12) |
Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13) |
Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14) |
Genel değerlendirme |
. |
15) |
final |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
|
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
|
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
|
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
|
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
|
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
|
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
|
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
|
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
|
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
|
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
|
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
|
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
|
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
|