Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• Beklentileri tanır
• Ders akışını tartışır
• Dersin gerekliliklerini tanır
• Derz izlencesi inceler
• Haftalık konuları inceler
• Haftalık beklentileri tanır
• Dersten beklentileri inceler
• Okuma konularını tanır
|
|
2) |
• Rönesansın siyasi kökenlerini tartışır
• Rönesansın sosyal kökenlerini tartışır
• Şehir devletlerinin Rönesans üzerindeki etkisini tartışır
• Reformasyonun kökenlerini tartışır
• Rönesans ve Reformasyon arasındaki etkileşimi inceler
• Ortaçağ Avrupasının siyasal atmosferini tartışır
• Rönesansın felsefi temellerini tanır
• Rönesansın sonuçlarını inceler
• Reformasyonun felsefi temellerini tanır
• Reformasyonun sonuçlarını inceler |
Sander (2015a) s. 70-88 okunması |
3) |
• Rönesansın siyasi kökenlerini tartışır
• Modern Avrupanın doğusunu tartışır
• Modern devletin doğuşunu mümkün kılan koşulları tanır
• Vestfalya Barışı’nın önemini tartışır
• Modern devletin doğuşunun dünya siyasetindeki güç dinamiklerini nasıl değiştirdiğini tartışır
• Avrupadaki güç dinamiklerini hatırlar
• Modern devletin doğuşunu mümkün kılan koşulları inceler
• Modern devlet olmanın koşullarını tanır
• Modern devletin doğuşunun siyaseti ve güç dengelerini nasıl |
Sander (2015a) s. 88-96 okunması |
4) |
• Aydınlanma çağının temellerini tartışır
• Aydınlanma çağının Avrupa tarihi açısından önemini tartışır
• Aydınlanma çağının felsefe üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının siyaset üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının sosyal hayat üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının anlamını açıklar
• Aydınlanma çağının felsefi temellerini inceler
• Rönesans ve aydınlanma çağı arasındaki ilişkiyi tartışır
• Aydınlanma çağının neden Avrupa’da olduğunu tartışır
• Aydınlanma çağının dünya siyasetine olan etkisini tanır |
Sander (2015a) s.96-149 okunması |
5) |
• Amerikan devriminin temellerini tartışır
• Fransız devriminin temellerini tartışır
• Devrimler çağının dünya siyasetini nasıl etkilediğini tartışır
• Fransız devriminin Avrupa’daki diğer devrimler üzerindeki etkisini tartışır
• Devrimler çağını tanımlar
• Amerikan devrimini mümkün kılan koşulları tartışır
• Amerikan devrimi ve Fransız devrimi arasındaki bağlantıyı tartışır
• Fransız devrimini mümkün kılan koşulları tartışır
• Devrimler çağının dünya siyaseti üzerindeki etkilerini tartışır
|
Sander (2015a) s.149-175 okunması |
6) |
• Fransız devrimi sonrası Avrupa’da olan gelişmeleri tartışır
• Napolyon’un yükselişini tartışır
• Napolyon’un Avrupa siyasetine olan etkisini tartışır
• Endüstri devrimini tartışır
• Fransız devrimi sonrası siyasi gelişmeleri tanır
• Napolyon’un yükselişini mümkün kılan koşulları tartışır
• Avrupa devletlerin Napolyon’u dengelemek için geliştirdikleri politikaları tartışır
• Denge politikasını tanımlar
• Endüstri devrimini mümkün kılan koşulları inceler
• Endüstri devriminin Avrupa’nın siyasal ve sosyal yapısını nasıl değiştirdiğini inceler
|
Sander (2015a) s.175-183 okunması |
7) |
• Sömürgeciliğin yükselişini tartışır
• Emperyalizmin yükselişini tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan teknolojik gelişmeleri tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan siyasi gelişmeleri tartışır
• Sömürgecilik ve emperyalizm arasındaki farkları tartışır
• Sömürgecilik öncesi Avrupa’daki siyasal ve sosyal koşulları hatırlar
• Sömürgeciliği mümkün kılan teknolojik gelişmeleri tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan sosyal ve ekonomik gelişmeleri tartışır
• Emperyalizmin yükselişini tartışır
• Sömürgecilik ve emperalizm arasındaki farkları tartışır
|
Sander (2015a) s.208-217 okunması |
8) |
• Vize ile bilgilerini hatırlar
• Teknolojik gelişmelerin siyasi gelişmeler üzerindeki etkisini örnekler
• Toplumsal dinamiklerin siyasi gelişmeler üzerindeki etkisini örnekler
• Siyasi gelişmelerin sosyal yapıyı nasıl şekillendirdiğini tartışır
• Düşünce yapısındaki değişmelerin siyaseti nasıl şekillendirdiğini tartışır
• Ortaçağ Avrupasını teknolojik gelişmelerin nasıl etkilediğini tartışır
• Rönesans ve reformasyon arasındaki etkileşimi hatırlar
• Devrimler çağı ile sömürgecilik arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sömürgeciliğin kökenlerini tartışır
|
|
9) |
• Alman ulusal birliğinin kurulmasının siyasi temellerini tartışır
• Alman ulusal birliğinin kurulmasının sosyal temellerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin kurulmasının siyasi temellerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin kurulmasının sosyal temellerini tartışır
• Milliyetçiliğin yükselişini tartışır
• 19. Yüzyıl başında Avrupa’nın siyasal yapısını hatırlar
• Alman ulusal birliğinin geç sağlanmasının sebeplerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin geç sağlanmasının sebeplerini tartışır
• Alman ve İtalyan birliklerinin kurulmasının Avrupa’daki güç dengesi üzerindeki etkisini tartışır
• Alman ve İtalyan ulusal birliklerinin kurulması ile milliyetçiliğin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır
|
Sander (2015a) s.217-225 okunması |
10) |
• Birinci dünya savaşının sosyal sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının ekonomik sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının siyasi sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri tartışır
• Birinci dünya savaşının sonuçlarını tartışır
• Birinci dünya savaşının köklü ve görünür sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının sosyal, siyasi ve ekonomik nedenlerini inceler
• Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri inceler
• Birinci dünya savaşının Avrupa’nın sosyal, siyasi ve ekonomik yapısını nasıl değiştirdiğini tartışır |
Sander (2015a) s.233-289 ve s.343-393 okunması |
11) |
• Birinci dünya savaşının sosyal sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının siyasi sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının ekonomik sebeplerini inceler
• Birinci dünya savaşının ekonomik sonuçlarını inceler
• Birinci dünya savaşının nüfusa olan etkisini tartışır
• Birinci dünya savaşının sosyal hayata olan etkisini tartışır
• Birinci dünya savaşının ekonomik hayata olan etkisini tartışır
• Büyük Buhran’ı tanır
• Büyük Buhran’ın siyasal hayat üzerindeki etkisini tartışır |
Sander (2015a) s. 393-406 okunması |
12) |
• Avrupa’da faşizmin yükselişini inceler
• Avrupa’da Nazizmin yükselişini inceler
• Birinci dünya savaşı ile faşizmin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır
• İkinci dünya savaşına yol açan gelişmeleri tartışır
• Birinci dünya savaşı sonrasında Avrupa’daki ekonomik ve sosyal durumu hatırlar
• Ekonomik ve sosyal koşulların siyasal atmosfere olan etkisini tartışır
• Faşizmin yükselişini inceler
• Nazizmin yükselişini inceler
• Yatıştırma politikasını tartışır
|
Sander (2015b) s.13-68 okunması |
13) |
• İkinci dünya savaşının görünen sebeplerini inceler
• İkinci dünya savaşının köklü sebeplerini inceler
• İkinci dünya savaşı süresince yaşanan gelişmeleri tartışır
• İkinci dünya savaşının yarattığı temel dinamikleri tartışır
• Faşizmin ve Nazizmin yükselişini hatırlar
• Yatıştırma politikasını hatırlar
• Savaş öncesi devletlerin önceliklerini tartışır
• Savaşın kısa dönemde ortaya çıkan sonuçlarını tartışır
• Savaşın uzun vadeli sonuçlarını tartışır
|
Sander (2015b) s.111-199 okunması |
14) |
• Soğuk savaş döneminin temel dinamiklerini inceler
• Siyasal koşulların ekonomik ve sosyal hayata olan etkilerini tartışır
• Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri tartışır
• İkinci dünya savaşının sonuçlarını hatırlar
• Neden bu döneme “Soğuk Savaş” dendiğini tartışır
• Bu dönemdeki güç dinamiklerini inceler
• Nükleer silahların dünya siyasetine olan etkisini tartışır
• Karşılıklı mutlak yıkım kavramını tanır
• Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri inceler |
Sander (2015b) s. 201-293, 294-334, 445-511 okunması |
15) |
• Final sınavı ile bilgilerini hatırlar
• Teknolojik gelişmeler ve siyasi gelişmeler arasındaki etkileşimi tartışır
• Siyasi gelişmeler ile toplumsal gelişmeler arasındaki etkileşimi tartışır
• Avrupa’yı dünya liderliğine taşıyan gelişmeleri hatırlar
• 19. Yüzyıldaki siyasal gelişmelerin üzerinde felsefi gelişmelerin etkisini tartışır
• 20. Yüzyıldaki siyasi gelişmeler üzerinde 19. Yüzyıldaki felsefi gelişmelerin etkisini tartışır
• Birinci ve ikinci dünya savaşları arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri inceler
• Günümüz siyasetinde yaşanan gelişmeleri tartışır |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|