Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Eleştirinin ne olduğu ve neye yönelik olduğunu açıklama, medya ekseninde eleştirel düşünce ile geleneksel eleştiriyi karşılaştırma, eleştirel medya çözümlemeleri ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilme, dijital medya ürünlerine karşı eleştirel düşünce ve sorgulama yeteneği kazanma.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme, yeni medya alanındaki farklı paradigmaların bireye, topluma, medyaya yönelik yaklaşımlarını kıyaslayabilme, hem geleneksel hem de dijital medya ürünlerini eleştirel düşünceyle irdeleyebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
2) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Alanının kuramsal boyutunda yetkinlik göstererek, geleneksel eleştiri ile eleştirel düşüncenin metodolojik farkını açıklayabilme, kültürel çalışmalar yaklaşımının temel derdini ve ilgilerini, klasik Marksist medya eleştirisiyle karşılaştırmalı olarak açıklayabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Eleştirel kuramların tarihsel ve düşünsel kökenlerini açıklayabilme. Frankfurt Okulu’nun toplum ve medya eleştirisinin kavramsal uğraklarını değerlendirebilme. Medya ve eleştirel kuramlarla ile ilgili yapılan çalışmalarda hem sosyal değerlere hem de iletişim etiğine uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Eleştirel kuramlar ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Kültürel çalışmaların tematik ilgilerini ayırt edebilme ve bunların yeni toplumsal hareketlerle bağlantısını kurabilme. İçinde yaşadığı toplumun medya pratiklerini bireysel çalışmalar ile analiz edebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Siber uzayda tüketicinin korunması. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
2) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
3) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
4) |
Facebook ve Twitter özelinde sosyal medya ve politika, Dijital Aktivizm. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
5) |
Silikon vadisi ve dijital sosyoloji. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
6) |
Medya Yöndeşmesi ve kültürel mantık. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
7) |
Alan Kay ve Evrensel Medya Makinası. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
8) |
Vize. |
. |
9) |
Google Kapitalizmi, Google şirketinin ekonomi politiği. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
10) |
Postmodern gerçeklikler, gerçeklik sorunsalı, postmodern özne. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
11) |
Dijital demokrasiyi yeniden yapılandırmak. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
12) |
Alternatif medyanın rolü. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
13) |
İnternet özgürlüğünün tehlikeleri. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
14) |
Genel tekrar
|
. |
15) |
Final Sınavı. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|