Okul Öncesi Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGT102 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; eğitim ve erken çocukluk dönemindeki gelişim bağlamında ortaya çıkan yeni yaklaşımların, eğitim modellerinin ve stratejilerinin incelenmesi aynı zamanda incelenen olguların ülkemiz kapsamında değerlendirilmesi, tartışılması şeklinde belirlenmiştir. Eğitim ve psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı, işlevini açıklayabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında; erken çocukluk döneminde bilişsel, ahlak ve kişilik gelişimine yönelik temel kavramların, bahsi geçen alanlara ilişkin gelişimi etkileyen faktörlerin ve gelişim alanları bağlamında öne sürülmüş temel kuramların incelenmesi ayrıca gelişim alanındaki yeni yaklaşımların ve alternatif eğitim modellerinin tartışılması planlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji ve alt dalları, Eğitim Psikolojisi | |
2) | Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | |
3) | Fiziksel gelişim | |
4) | Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | |
5) | Dil ve ahlak gelişimi | |
6) | Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkleyen faktörler. Kişilik gelişimini açıklayan kuramlar | |
7) | Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı | |
8) | Ara Sınavı | |
9) | Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı | |
10) | Bilgi işleme kuramı | |
11) | Yapılandırmacı kuram | |
12) | Yapılandırmacı Kuram | |
13) | Beyin temelli öğrenme kuramı | |
14) | Güdülenme ve öğretim |
Ders Notları / Kitaplar: | Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım. Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-669-5 Eğitim Psikolojisi Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.) Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-816-3 Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama Authors: Robert E. Slavin, Pearson Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-482-0 Eğitim Psikoloji Authors: Ziya Selçuk Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-247-5 |
Diğer Kaynaklar: | Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım. Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-669-5 Eğitim Psikolojisi Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.) Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-816-3 Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama Authors: Robert E. Slavin, Pearson Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-482-0 Eğitim Psikoloji Authors: Ziya Selçuk Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-247-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | ||||||||||||||||
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | ||||||||||||||||
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | ||||||||||||||||
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | ||||||||||||||||
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | ||||||||||||||||
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | ||||||||||||||||
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | ||||||||||||||||
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | ||||||||||||||||
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | ||||||||||||||||
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | ||||||||||||||||
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | ||||||||||||||||
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | ||||||||||||||||
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | 3 |
3) | P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | |
4) | P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 3 |
5) | P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | 3 |
6) | P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | 3 |
7) | P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | |
8) | P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | 3 |
9) | P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | 3 |
10) | P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | 2 |
11) | P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | 2 |
12) | P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | |
13) | P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | |
14) | P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | |
15) | P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | |
16) | P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | 1 |
17) | P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 76 |