Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE101 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction To Genetic And Bioengineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA TUBA AKDENİZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA TUBA AKDENİZ Dr.Öğr.Üyesi METİN YAZAR Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu eğitimin amacı, bölüme yeni başlayan öğrencileri, gelecekte bölümlerindeki derslerin içeriği konusunda bilgilendirmek, sonraki yıllarda alacakları dersler hakkında alt yapılarını güçlendirmek için diğer derslerin önemini kavratmak, kendi bölümlerini daha iyi tanıtmak ve kavramları öğretmektir |
Dersin İçeriği: | Bu eğitimin sonunda öğrenciler: • Genetik mühendisliği nedir, nerede nasıl kullanılır; • Hücre yapısı miyoz mitoz bölünme nedir bilmeli; • DNA ve RNA nedir, yapıları ve fonksiyonları nelerdir bilmeli; • DNA şifresi ve protein sentezi ilişkilerini öğrenmeli ; • Biyomühendislik nedir, endüstriyel önemi nedir öğrenmeli • Biyoinformatik nedir, kavramları nelerdir bilmeli • Biyomateryal nedir öğrenmeli • Biyokimyasal reaksiyon mühendisliği nedir, temel kavramları nelerdir bilmeli • Biyotransport olaylar nedir, temel kavramları ve kanunları nelerdir bilmeli • Doku biyokimyası ve önemi hakkında bilgi sahibi olmalı • Fizyoloji bilimi ve önemi hakkında ön bilgiye sahip olmalı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere ders tanıtımı yapılacak | tanışma |
2) | Genetik mühendisliği nedir, nerede nasıl kullanılır | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 9786053558811 |
3) | • Hücre yapısı • miyoz mitoz bölünme | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 9786053558811 |
4) | • DNA ve RNA nedir, yapıları ve fonksiyonları • DNA’sı replikasyonu | Genetics book - Klug |
5) | DNA şifresi ve protein sentezi | DNA şifresinin çözümlenmesi, taşıyıcı RNA ile ribozomlarda proteinin nasıl sentezlendiğinin |
6) | Biyomühendislik nedir, endüstriyel önemi nedir | Ders notları |
7) | ara sınav | |
8) | • Biyoinformatik nedir | Ders notları |
9) | • Biyomateryal nedir, önemi | ders notları • Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons Academic Press, 2012 |
10) | • Biyokimyasal reaksiyon mühendisliği | • H. Scott Fogler, Elements of Chemical Reaction Engineering, 5th ed. Pearson Education (US), ISBN10 0133887510 |
11) | • Biyotransport olayları | ders notları |
12) | Mid-Term - II | |
13) | • Doku biyokimyası | Ders notları |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 9786053558811 Ders notları Dialar |
Diğer Kaynaklar: | Genetik Kavramlar - William S. Klug Palme Yayınevi ISBN 978605355881 Ders notları Dialar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 42 |