Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF131 | ||||||||
Ders İsmi: | 3 Boyutlu Tasarım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | NATIK KURUCU KOÇANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. ANNA HEIDENHAIN NATIK KURUCU KOÇANOĞLU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KARA SARIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | çoklu formlar kullanarak 3. Boyut kurgulamasını sağlamaktır. 3. boyut kurgulaması için yararlanılabilek yöntem ve araçları ve birbirinden farklı formların ilişkisinin kurgulanmasında göz önünde bulundurulması gereken öğelerin öğrenilmesini içerir. |
Dersin İçeriği: | A. Üç boyutlu nesnelerin iç tutarlılığını analiz edebilir. B. Çoklu formları, yüzey, kesişme ve birleşme yönlerinden ele alıp, oluşturulan kurguyu estetik açıdan çözümleyebilir. C. Kullanılan bir malzemenin özelliklerinin farkında olarak üç boyutlu formlar üretebilir. D. Üç boyutlu bir nesnenin düzen ve düzensizliğini yönlendirebilir. E. Üç boyutlu bir nesneyle soyut bir ilişki kurabilir F. Görsel düşünebilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması | . |
2) | 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması | . |
3) | Çoklu formda yüzey sorunu | . |
4) | Çoklu formda yüzey sorunu | . |
5) | Çoklu formda kesişme. | . |
6) | Çoklu formda kesişme. | . |
7) | Çoklu formda birleşme | . |
8) | Çoklu formda birleşme | . |
9) | Çoklu formda perspektifin rolü | . |
10) | Çoklu formda perspektifin rolü | . |
11) | Tarihsellik sorunu | . |
12) | Proje geliştirme | . |
13) | Proje geliştirme | . |
14) | Proje geliştirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | Minimalism and the Rhetoric of Power”, Anna C. Chave Visual Grammar, Chrıstıan Leborg Prıncıples of Form and Desıgn, Wucıus Wong Art Through the Ages, Horst de Lakroks et al. Color in Three-Dımensıonal Desıgn, Jeanne Kopacz Prıncıples of Three-Dımensıonal Desıgn: Objects, Space and Meanıng, Stephen Luekıng Desıgn Through Dıscovery: An Introductıon, Marjorıe Ellıott Bevlın Art Fundamentals: Theory and Practıce, Otto Ocvırk et al. Shapıng Space: The Dynamıcs of Three-Dımensıonal Desıgn, Paul Zelanskı, Mary Pat Fısher |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 5 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Anlatım | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Proje | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 112 |