Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı psikolojik değerlendirmenin temel amaç ve prensiplerinin tanıtılmasıdır. Ölçme ve ölçek türleri, psikolojik özelliklerin ölçülmesi; ölçümlerin kullanıldığı alanlar, ölçüm aracı geliştirme yöntemleri; psikolojide ölçme yöntemlerinin temel amaç ve ilkeleri; psikometrik özellikler; standardizasyon aşamaları; geçerlik ve geçerlik belirleme yöntemleri, güvenirlik ve güvenirlik belirleme yöntemleri, norm değerlerinin belirlenmesi çalışmaları; ilgili temel istatistikler, korelasyon, regresyon ve faktör analizi uygulamaları ders içerikleridir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı psikolojik değerlendirmenin temel amaç ve prensiplerinin tanıtılmasıdır. Ölçme ve ölçek türleri, psikolojik özelliklerin ölçülmesi; ölçümlerin kullanıldığı alanlar, ölçüm aracı geliştirme yöntemleri; psikolojide ölçme yöntemlerinin temel amaç ve ilkeleri; psikometrik özellikler; standardizasyon aşamaları; geçerlik ve geçerlik belirleme yöntemleri, güvenirlik ve güvenirlik belirleme yöntemleri, norm değerlerinin belirlenmesi çalışmaları; ilgili temel istatistikler, korelasyon, regresyon ve faktör analizi uygulamaları ders içerikleridir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ölçmede temel kavram ve tanımlar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Test Türleri, kullanım alanları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Ölçek normları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Güvenirlik |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Geçerlik |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Madde analizi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Test geliştirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Uygulama/Analiz |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Uygulama/Analiz |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Uygulama/Analiz |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Uygulama/Analiz |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|