Dersin Amacı: |
-Bu dersin amacı, değişen dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve kuramlar gözden geçirilmiştir.
|
Dersin İçeriği: |
-Bu ders, değişen dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve kuramların gözden geçirilmesini içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Aile teorileri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
• Aile ve Roller
• Aile ve Çiftler
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Aile ve Ebeveyn Rolleri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Çocukluk, Ergenlik, Aile
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
ARA SINAV |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Türkiye’de Aile Çalışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Medyada Temsiller |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Aile içi şiddet |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Aile, psikopatoloji ve aile terapileri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|