TUR402 Özel İlgi Turlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TUR402
Ders İsmi: Özel İlgi Turları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FADİL ÖZBAĞI
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. EMRE TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, turistlerin özel ilgisine göre şekillenmiş olan iş turizmi, festival turizmi, yiyecek ve şarap vs gibi özel ilgi turlarının çeşitleri ve özelliklerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Turizmde alternatif yaklaşımlar, yeni eğilimler, turizm politikaları ve planlamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı turizm çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma,
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Özel İlgi Turizminin Önemi • Kavramı, Tanımı • Faaliyet Alanı, MYO İçin Genel Turizm 1nd ed. Yrd.Doç:Dr.Atila Hazar ©2010 Nobel Yayın | Published: 2010 Kasım ISBN-978-605-395-398-2 Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması 1nd ed. Doç.Dr.Gökçe Özdemir ©2014 Detay Yayıncılık | Published: 2014 Ocak ISBN-978-605-5216-79-5
2) • Uluslararası Turizm Pazarının Değişimi Sonuçları • Ortaya Çıkan Seyahat Motivasyonları • Aktiviteler,
3) • Özel İlgi Turizminin Diğer Turizm Çeşitleriyle Benzerlikleri ortak noktaları. • Özel İlgi Turizminin Önemi, Özel İlgi Alanlarının Tespiti
4) • Alternatif Turizm Çeşitleri • Turizm Ürününün Farklılaştırılması
5) • Turistin Ürün Çeşidini Seçiminde Kararını Etkileyen Faktörler • Özel İlgi Turizmi Pazarlaması
6) • Türkiye’de Özel İlgi Turizmine Yönelik Turlar.
7) Türkiye'de özel ilgi turizmi çeşitleri
8) • Özel İlgi Turizminin Önemi • Kavramı, Tanımı • Faaliyet Alanı, • Uluslararası Turizm Pazarının Değişimi Sonuçları • Ortaya Çıkan Seyahat Motivasyonları • Aktiviteler, • Alternatif Turizm Çeşitleri • Turizm Ürününün Farklılaştırılması • Türkiye’de Özel İlgi Turizmi çeşitleri
9) Vize sınavı
10) • Spor Turizmi tanımı, kapsamı • Türkiyede ve Dünyada spor turizmi • Son senelere ait spor turizmi hakkındaki rapor incelemesi
11) • Türkiyede Futbol, Golf ve sualtı dalış turizmi ve turları • Türkiye tanınmış Sualtı dalış yapılan destinasyonları • Yamaç Paraşütü yapılan destinasyonlar • Balon Turizmi ve Türkiye’deki merkezleri
12) • Doğaya dayalı olan çiftlik, sağlık(SPA) ve turizmi ile ilgili bilgiler. Önemli destinasyonlar • Kuş gözlemciliği
13) • Yaşlı Turizmi(üçüncü yaş turizmi) özellikleri • Türkiye’de ve dünyada uygulaması.
14) • Gastronomi Turizmi ve Türkiye’deki gelişme trendi • Eko Turizm tanımı • Eko Turizm ve Yaylalar • Eko Turizm ve dağlar, dağ turizmi çeşitleri
15) Türkiye’de ve dünyada dağ turizmi ile ilgili önemli destinasyonlar • Eko Turizm ve akarsular • Kongre, toplantı ve fuar turizmi • İnanç, av ve mağara turizmi
15) • Spor Turizmi tanımı, kapsamı • Türkiyede ve Dünyada spor turizmi • Son senelere ait spor turizmi hakkındaki rapor incelemesi • Türkiyede Futbol, Golf ve sualtı dalış turizmi ve turları • Türkiye tanınmış Sualtı dalış yapılan destinasyonları • Yamaç Paraşütü yapılan destinasyonlar • Balon Turizmi ve Türkiye’deki merkezleri • Doğaya dayalı olan çiftlik, sağlık(SPA) ve turizmi ile ilgili bilgiler. Önemli destinasyonlar • Kuş gözlemciliği • Yaşlı Turizmi(üçüncü yaş turizmi) özellikleri • Türkiye’de ve dünyada uygulaması.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MYO İçin Genel Turizm 1nd ed.
Yrd.Doç:Dr.Atila Hazar
©2010 Nobel Yayın | Published: 2010 Kasım
ISBN-978-605-395-398-2


Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması 1nd ed.
Doç.Dr.Gökçe Özdemir
©2014 Detay Yayıncılık | Published: 2014 Ocak
ISBN-978-605-5216-79-5
Diğer Kaynaklar: MYO İçin Genel Turizm 1nd ed.
Yrd.Doç:Dr.Atila Hazar
©2010 Nobel Yayın | Published: 2010 Kasım
ISBN-978-605-395-398-2


Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması 1nd ed.
Doç.Dr.Gökçe Özdemir
©2014 Detay Yayıncılık | Published: 2014 Ocak
ISBN-978-605-5216-79-5

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 16 112
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 187