Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencileri girişimcilik kavramının içeriğiyle ve pratikleriyle tanıştırmak, konuya bir giriş yapmaktır. Küreselleşen iş dünyasında, girişimcilik artık bir kariyer seçeneği olarak yer almaktadır ve gençlerin sosyal olaylarla teması eskisinden çok daha fazladır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, girişimciliği bir fırsat olarak değerlendirebilecek, risk alabilecek ve inovasyon tekniklerini rol model görebileceklerdir. Yaratıcılık, yeni ürünler, tasarım, karar, geliştirme ve uygulama aşamalarına hakim olarak birer girişimci olabileceklerdir |
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğin temel kavramları; franchising; satınalmalar; küçük ve orta ölçekli işletmeler; yeni girişimler; girişimcilik süreci, yeni iş kararlarını uygulama; ticarileşme; iş planı kanvası; ; mevcut organizasyonlarda yenilik ve kurumsal değişim; girişimcilik; yeni pazarlar yaratma ve genişletme; operasyonel güçlükler ve fırsatlar; aile işlerinin geliştirilmesi ve yönetimi; girişimcilik başarı ve başarısızlık örnekleri; girişimcilik türleri; sosyal girişimcilik. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Girişimciliğe Giriş
Kendi işin mi yoksa çalışan mısın?
Neden girişimcilik?
Girişimci kime denir
Nasıl girişimci olunur?
|
|
2) |
1.Girişimcilikte Vaka Çalışmaları
Steve Jobs/ |
Kendi girişimcinizi bulun |
3) |
1.Sizin girişimciniz
Belirli girişimci örneklerinin öğrencilerce sunum halinde sunulması |
Kendi girişimcinizi bulun |
4) |
1.Fikir yaratıcılığı & Fikir ve fırsatlar
Türevler
Problemler
Fırsatlar
Inovasyon
Buluşlar
|
|
5) |
1.Inovasyon ve risk almak
Risk tanımı
Inovasyon kaynakları
Inovatif düşünce
Yaratıcılık
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
6) |
vize |
|
7) |
1.Fırsatlar ve liderlik
Fırsat tanımlamaları
Fırsat olabilecek kaynaklar
Krizin fırsata çevrilmesi
|
|
8) |
1.Liderlik, girişimcilik ve yönetim
Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel özellikleri
Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel becerileri
Lider, girişimci ve yöneticinin teknik becerileri
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
9) |
1.İş planı: başarıya giden yol haritası
İş planına karşılık fizibilite çalışması
İş planının alt başlıkları
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
10) |
1.Girişimcilik Stratejileri
Start-Up Stratejileri
Scale-Up Stratejileri
|
|
11) |
1.Girişimcilikte Pazarlama
Müşteri Değeri
Değer Zinciri
Business Model Canvas
|
|
12) |
1.Girişimcilikte Organizasyon ve Finans
Girişimin yasal statüsü
Örgütsel şema
İK
Yatırım ve işletme maliyetleri
Başabaş noktası ve yatırımcı ilişkileri
|
|
13) |
Dönem projelerinin sunumu
Grup 1
Grup 2
Grup 3
|
|
14) |
Dönem projelerinin sunumu
Grup 4
Grup 5
Grup 6
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu
|
Diğer Kaynaklar: |
Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu
KOSGEB GİRİŞİMCİLİK YAYINLARI:
http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/219/girisimcilik-yayinlari
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
4 |
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
1 |
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
5 |
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
4 |
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
4 |
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
4 |
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
1 |
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
1 |
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
2 |
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
2 |