ISLT220 Girişimcilikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT220
Ders İsmi: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: EZGİ YILDIRIM SAATÇİ
Dersi Veren(ler): EZGİ YILDIRIM SAATÇİ
Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE
Doç. Dr. MEHMET KABASAKAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri girişimcilik kavramının içeriğiyle ve pratikleriyle tanıştırmak, konuya bir giriş yapmaktır. Küreselleşen iş dünyasında, girişimcilik artık bir kariyer seçeneği olarak yer almaktadır ve gençlerin sosyal olaylarla teması eskisinden çok daha fazladır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, girişimciliği bir fırsat olarak değerlendirebilecek, risk alabilecek ve inovasyon tekniklerini rol model görebileceklerdir. Yaratıcılık, yeni ürünler, tasarım, karar, geliştirme ve uygulama aşamalarına hakim olarak birer girişimci olabileceklerdir
Dersin İçeriği: Girişimciliğin temel kavramları; franchising; satınalmalar; küçük ve orta ölçekli işletmeler; yeni girişimler; girişimcilik süreci, yeni iş kararlarını uygulama; ticarileşme; iş planı kanvası; ; mevcut organizasyonlarda yenilik ve kurumsal değişim; girişimcilik; yeni pazarlar yaratma ve genişletme; operasyonel güçlükler ve fırsatlar; aile işlerinin geliştirilmesi ve yönetimi; girişimcilik başarı ve başarısızlık örnekleri; girişimcilik türleri; sosyal girişimcilik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Girişimcilik tanım ve kavramlarına hâkim olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Girişimcilik sürecinin metot ve uygulamalarını kavramış olma
2) • İş planı ve öğelerini anlayıp, analiz yapabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Girişimciliğe Giriş Kendi işin mi yoksa çalışan mısın? Neden girişimcilik? Girişimci kime denir Nasıl girişimci olunur?
2) 1.Girişimcilikte Vaka Çalışmaları Steve Jobs/ Kendi girişimcinizi bulun
3) 1.Sizin girişimciniz Belirli girişimci örneklerinin öğrencilerce sunum halinde sunulması Kendi girişimcinizi bulun
4) 1.Fikir yaratıcılığı & Fikir ve fırsatlar Türevler Problemler Fırsatlar Inovasyon Buluşlar
5) 1.Inovasyon ve risk almak Risk tanımı Inovasyon kaynakları Inovatif düşünce Yaratıcılık Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme
6) vize
7) 1.Fırsatlar ve liderlik Fırsat tanımlamaları Fırsat olabilecek kaynaklar Krizin fırsata çevrilmesi
8) 1.Liderlik, girişimcilik ve yönetim Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel özellikleri Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel becerileri Lider, girişimci ve yöneticinin teknik becerileri Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme
9) 1.İş planı: başarıya giden yol haritası İş planına karşılık fizibilite çalışması İş planının alt başlıkları Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme
10) 1.Girişimcilik Stratejileri Start-Up Stratejileri Scale-Up Stratejileri
11) 1.Girişimcilikte Pazarlama Müşteri Değeri Değer Zinciri Business Model Canvas
12) 1.Girişimcilikte Organizasyon ve Finans Girişimin yasal statüsü Örgütsel şema İK Yatırım ve işletme maliyetleri Başabaş noktası ve yatırımcı ilişkileri
13) Dönem projelerinin sunumu Grup 1 Grup 2 Grup 3
14) Dönem projelerinin sunumu Grup 4 Grup 5 Grup 6
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu
Diğer Kaynaklar: Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu

KOSGEB GİRİŞİMCİLİK YAYINLARI:

http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/219/girisimcilik-yayinlari

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 4
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek 1
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek 5
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek 4
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek 4
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek 4
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek 1
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek 1
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 2
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 86
Proje 13 26
Ödevler 13 13
Ara Sınavlar 1 7
Final 1 7
Toplam İş Yükü 178