YMD206 Markalara Dijital Taktik ve Stratejilerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD206
Ders İsmi: Markalara Dijital Taktik ve Stratejiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama iletişimi kapsamında dijital iletişim kampanya geliştirme sürecinin her aşamasını öğrencilere hem teorik olarak aktarmak hem de uygulamalar üzerinden tanıtmak ve dijital pazarlama iletişiminin geleneksel pazarlama iletişiminden farklarını mecra üzerinden kavramalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişimi, dijital iletişim ve pazarlama, dijital kampanya geliştirme süreci, marka iletişimi ve yeni medya, geleneksel medya ve yeni medyada farklı pazarlama yaklaşımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital/interaktif iletişim stratejilerini tanımlama, konvansiyonel reklamcılık uygulamaları ile tamamlayıcı stratejileri tanımlama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital/interaktif iletişim stratejisi kullanarak bir reklam kampanyası tasarlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile markalara toplumun yararını gözeten iletişim kampanyaları düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) İnteraktif araçları birbirleriyle karşılaştırabilme. Interaktif platformda etkin olan reklam yaklaşımlarını ve uygulamalarını ayırt edebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Interaktif araçları tanımlama ve dijital pazarlamanın geleceğine ilişkin öngörülerde bulunma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarlanan kampanyanın yaratıcı fikrinin uygulanabilirliğini değerlendirebilme ve İnteraktif kampanya değerlendirme raporu yazabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Kavramı, markanın tarihsel gelişimi ve Dijital Pazarlama kavramına varan gelişmeler.
2) İnternetin gelişimi, internetin pazarlama ve günlük yaşamımızdaki dönüşümü ekseninde ihtiyaçlarımızın yeniden tasarımı ve pazarlamanın yeni hedefleri.
3) E-Ticaret kavramı ve uygulamaları.
4) Mobil pazarlama, mobil pazarlama ilkeleri ve unsurları, e-posta Pazarlama.
5) CRM ( Müşteri İlişkileri Yönetimi) kavramı, özellikleri ve dijital ortam uygulamaları.
6) CRM ( Müşteri İlişkileri Yönetimi) kavramı, özellikleri ve dijital ortam uygulamaları.
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Pazarlaması, kavramlar ve stratejileri.
9) Sosyal ağların pazarlama yönetimindeki artan önemi ve sosyal ağlarda marka yönetimi.
10) Dijital Kampanya kavramı, stratejileri ve uygulama örnekleri.
11) Dijital pazarlamada yeni kavramlar.
12) Dijital pazarlamanın geleceği, pazarlama dinamiklerine getireceği yeni yaklaşımlar.
13) Dijital pazarlamanın geleceği, pazarlama dinamiklerine getireceği yeni yaklaşımlar.
14) Genel tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Batı, U. (2013). Marka Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)
Diğer Kaynaklar: Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)
Batı, U. (2011). Markethink ya da Farkethink. RYD/İyi Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 150