Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat Tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
2) |
• Politik iletişimin panopisini tanımlamak
• Siyasal iletişim çalışmasını gösterme
• Medya ve politik bilgiyi özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
3) |
• Normatif demokrasi teorisini tanımlamak
• Klasik deirekt demokrasiyi, liberal demokrasiyi, müzakereci demokrasiyi karşılaştırmak
• Demokratik ipliği birlikte çekme hakkında daha fazla bilgi edinme
• Siyasi iletişimi ve eleştirel yaklaşımı tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
4) |
• Siyasal iletişimi tartışmak
• Siyasi iletişimin üç önemli oyuncuyu içerdiğini açıklamak
• Liderleri, medyayı ve kamuoyunu karşılaştırmak
• Medya platformu ve küresel strateji üzerindeki politik iletişimi tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
5) |
• Siyasi iletişim burslarının erken tarihini açıklamak
• Lippmans Insights ve propagandalarını tartışmak
• Sosyal bilimi açıklar ve politik iletişimi, araştırma metodolojilerini tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
6) |
• Medya ve politik bilgiyi tartışmak
• Siyasi alanda kitle iletişim perspektifinin altını çizin ve İnternet çağındaki psikolojik, sosyolojik yaklaşımı ve politik bilgiyi ana hatlarıyla çizmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Çağdaş politik sosyalleşmeyi tanımlamak
• Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın etkilerini tartışabilme
• Kişilerarası iletişim dinamiklerini sergilemek ve medya teknolojilerinin politik katılım üzerindeki etkisini tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
9) |
• Siyasetin bilimsel ve sosyal temellerini tartışmak
• Çerçevenin makro yönlerini ve teror savaşını ilişkilendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
10) |
• Siyasi haberleri açıklaMA
• Clinton, Bush, Obama’nın siyasi haberleri ve medyası ile Tayyip Erdoğan’ı eşleştirme
• Özellikle dış mekanda ve bakış açısında performans gösteren liderlerin ve medya performanslarının örneklerini tartışarak kamusal alan kavramını tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
11) |
• İletişimi ve seçim kampanyasını anlatmak
• Geçmiş ve şimdiki politik kampanyaları tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
12) |
• Siyasi kampanyalarda ana oyuncuları tanımlama
• Medyayı, adayları, siyasi danışmanları ve siyasi partileri karşılaştırma
• Bu dört anahtarla ilişkiyi tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
13) |
• Siyasi reklamcılığın tartışılması
• Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama
• ABD ve Türkiye'deki son seçim çalışmalarını gösterme
• Siyaset seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini tartışmak
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
14) |
Öğrenci proje takımlarının siyasi kampanya analizleri hakkında tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
15) |
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü
Tartışma - Practices of Looking Bölüm 15 |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
16) |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|