HRE301 Siyasal İletişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE301
Ders İsmi: Siyasal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALTUĞ SAMİ İÇİLENSU
Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı medya ve siyaset ilişkisi üzerinde durmaktır. Bu dersin ana konusu, genel bir siyaset teorisi oluşturmaktır.
Buna ek olarak, öğrenciye, bu kitle iletişim çağının en önemli politik tarihi ve politik kampanyalarına özel örnekler vermektir. Sosyal bilimler, medya ve politika bilgisi, siyasi haberler, teröre karşı savaş ve siyasi kampanyalar gibi alanlardan okumalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Siyasi haberler, medya ve politik, mitler ve gerçekler
Demokrasi ve iletişimin tartışılması
Medya, Siyaset ve Demokrasi Tartışması
Siyasal iletişim çalışması
Siyasi Konowledge
Kitle iletişim perspektifleri
Medya teknolojilerinin etkisi altında olan politik sosyalizasyonlar
Savaş, Terör ve Sosyalleşme
Siyasi haberler, kitle iletişimi ve kamusal alan
Televizyonculuk çağından önceki Cumhurbaşkanlığı kampanyaları, medya kampanyası
Siyasi kampanyalar, siyasi partiler ve medya
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Siyasi haberler, medya ve siyaset, mitler ve gerçekler; siyasal iletişim çalışmalarının erken tarihi; demokrasi ve siyasal iletişim; medya teknolojileri etkisi altında siyasal sosyal uyum; kitle iletişimi ve kamusal alan; siyasi kampanyalar, siyasi partiler ve medya; siyasal reklamcılık; siyasal iletişimde katılım.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Tartışması Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
2) • Politik iletişimin panopisini tanımlamak • Siyasal iletişim çalışmasını gösterme • Medya ve politik bilgiyi özetleme Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
3) • Normatif demokrasi teorisini tanımlamak • Klasik deirekt demokrasiyi, liberal demokrasiyi, müzakereci demokrasiyi karşılaştırmak • Demokratik ipliği birlikte çekme hakkında daha fazla bilgi edinme • Siyasi iletişimi ve eleştirel yaklaşımı tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
4) • Siyasal iletişimi tartışmak • Siyasi iletişimin üç önemli oyuncuyu içerdiğini açıklamak • Liderleri, medyayı ve kamuoyunu karşılaştırmak • Medya platformu ve küresel strateji üzerindeki politik iletişimi tanıma Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
5) • Siyasi iletişim burslarının erken tarihini açıklamak • Lippmans Insights ve propagandalarını tartışmak • Sosyal bilimi açıklar ve politik iletişimi, araştırma metodolojilerini tanımlamak Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
6) • Medya ve politik bilgiyi tartışmak • Siyasi alanda kitle iletişim perspektifinin altını çizin ve İnternet çağındaki psikolojik, sosyolojik yaklaşımı ve politik bilgiyi ana hatlarıyla çizmek Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
7) VİZE SINAVI
8) • Çağdaş politik sosyalleşmeyi tanımlamak • Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın etkilerini tartışabilme • Kişilerarası iletişim dinamiklerini sergilemek ve medya teknolojilerinin politik katılım üzerindeki etkisini tartışmak Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
9) • Siyasetin bilimsel ve sosyal temellerini tartışmak • Çerçevenin makro yönlerini ve teror savaşını ilişkilendirmek Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
10) • Siyasi haberleri açıklaMA • Clinton, Bush, Obama’nın siyasi haberleri ve medyası ile Tayyip Erdoğan’ı eşleştirme • Özellikle dış mekanda ve bakış açısında performans gösteren liderlerin ve medya performanslarının örneklerini tartışarak kamusal alan kavramını tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
11) • İletişimi ve seçim kampanyasını anlatmak • Geçmiş ve şimdiki politik kampanyaları tartışmak Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
12) • Siyasi kampanyalarda ana oyuncuları tanımlama • Medyayı, adayları, siyasi danışmanları ve siyasi partileri karşılaştırma • Bu dört anahtarla ilişkiyi tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
13) • Siyasi reklamcılığın tartışılması • Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama • ABD ve Türkiye'deki son seçim çalışmalarını gösterme • Siyaset seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini tartışmak Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
14) Öğrenci proje takımlarının siyasi kampanya analizleri hakkında tartışması Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
15) Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü Tartışma - Practices of Looking Bölüm 15 Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
16) FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
ISBN-13: 978-0415531849 ISBN-10: 0415531845
Diğer Kaynaklar: Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 201
ISBN-13: 978-0415885232 ISBN-10: 041588523X

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2