Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD209 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Nesil Habercilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin habercilik ile ilgili kuramsal temele sahip olmasının yanında dijitalleşme ile beraber gelişen kuşakların ve teknolojinin habercilik mesleğine etkisinin kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Dijitalleşme ile ilgili temel bilgilerin kavranması; X, Y, Z kuşaklar hakkında bilgilendirme konuya yönelik uygulama çalışmalarının yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haber tanımı ve habercilik ile ilgili özelliklerin açıklanması. | |
2) | Yayıncılık ve haber yayıncılığı ile ilgili genel bilgilerin kavranması. | |
3) | X, Y, Z kuşaklarının temel özelliklerinin kavranması. | |
4) | Teknoloji ve dijitalleşme kavramlarının ve haberciliğe etkisinin incelenmesi. | |
5) | Adobe Indesign ile interaktif sayfa tasarımı. | |
6) | Adobe In design ile buton oluşturma ve içerik hazırlanması. | |
7) | İnternet haberciliği yapan sitelerin incelenmesi. | |
8) | BBC ve CNN yayın politikaları ve internet yayın politikası. | |
9) | Güncel teknoloji haber sayfası tasarımı. | |
10) | Haber sitesi için içerik hazırlama. | |
11) | Haber sitesi ana sayfanın tasarlanması, uygun logo ve içerik tasarımı. | |
12) | Banner Uygulaması. | |
13) | Haber sitesi için reklam tasarımı. | |
14) | Genel Tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği, İnkılap Yayınları, Atilla Girgin İnternet Üzerine, Küre Yayınları, Hubert L. Dreyfus |
Diğer Kaynaklar: | Adobe Indesign CC, Adobe Illustrator CC |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 112 |