HRE204 Sosyal Medyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE204
Ders İsmi: Sosyal Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLLÜ DOĞA DAĞDEVİREN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLLÜ DOĞA DAĞDEVİREN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri yeni dijital ortam ortamında iletişim becerilerini geliştirmeye hazırlamaktır. Dersi alan öğrenciler, sosyal medyanın bakış açılarını açıklayabilmek, vakaları ve potansiyel iletişim krizlerini analiz edebilmek ve yeni ortaya çıkan bu dijital ortamın sosyal düzlüğünde yeni iletişim biçimleri için yaratıcı çözümler bulmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Kültür ve Sosyal Medya. Gizlilik ve Gözetim. Sosyal Medyada Etik ve Etik. Sosyal medyada kimlik ve itibar. Sosyal Ağ ve Sosyal Sermaye. Teknolojik Yakınsama ve mobil teknolojinin yükselişi. Sosyal medya trendlerini ve etkisini ölçme, izleme ve analiz etme. Kalabalık kaynak ve haberler. Sosyal medya ve organizasyonlar. Sosyal medya ve hükümet / diplomasi. Sosyal medya ve aktivizm.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kültür ve sosyal medya; gizlilik ve gözetim; hukuk ve sosyal medyada etik;
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknolojik yakınsaklık ve mobil teknolojilerin yükselişi; değer biçme;
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) sosyal medya trendlerini ve etkilerini gözetleme ve analiz etme;
Öğrenme Yetkinliği
1) kitle kaynaklı çalışma ve haberler;
Alana Özgü Yetkinlik
1) sosyal medya ve organizasyonlar; sosyal medya ve hükümet/diplomasi;
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) sosyal medya ve aktivizm.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Sosyal medyanın kültürel etkilerini ve zaman içinde gelişimini tanımlamak. • Dijital medyanın kullanım amacını sosyal amaçlarla açıklayın. • Sosyal medyaya bağlı olarak kültürel ihtiyaçları ve dönüşümü tanımlayın ve tanımlayın. • Dijital ortamı tanımlayın ve kullanım amaçlarını insanlar tarafından listeleme. Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - Birinci Bölüm
2) • Şirketlerin sosyal medya verilerini nasıl kullandığını açıklama • Sosyal medya platformlarını tanımlayın ve gizlilik ayarlarını karşılaştırma • Gizliliği lüks bir ürün olarak analiz etme Ödev: Bir sonraki ders için okuma -Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - İkinci Bölüm
3) • Blogcuların ve içerik sağlayıcıların yasal yükümlülüğünü açıklayın • Twitter'da hakaret davalarını analiz edin • İnternet'te etik iletişim kodlarını açıklar ve tartışır. Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st –Üçüncü Bölüm
4) • Web'i ve içindeki ölümsüz veriler nedeniyle unutma sonucunu tartışma • Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek • Çeşitli sosyal medya platformlarında sahte incelemeler gösterme • Facebook'ta kendi sunumunu değerlendirmek Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
5) • Sosyal ağ sitelerinin tanımı ve tarihini tanımak • Sosyal sermayenin gücünü analiz etmek • Sosyal sermaye ve haber medyası üzerinde tartışmak • Ağa bağlı bireycilik için sosyal olanakların değerlendirilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
6) • Sosyal ağlar konusunda kadın ve erkekler arasındaki farkı açıklama • Artırılmış gerçeklik demolarını sunma • Dörtlü ve google haritaların birleştirilmesini temsil etme Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
7) VİZE SINAVI
8) • Google'ı bir sosyal medya şirketi olarak tanımlama • Geleneksel medyada daha önce ağızdan pazarlama olarak adlandırılan pazarlamaya mouse marketing adını verme • Sosyal medyada sosyal krizi 2009'da h1n1 virüsü gibi geniş bir etkiyle açıklama • Sosyal medyada YG'yi nasıl hesaplayacağınızı açıklama • İletişimciler için SEO tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
9) • Gerçeklerin nasıl geri dönüştüğünü analiz edin • Katılımcı haber tüketicisini tanıma • Twitter'ın kalabalık kaynak ve duygu analizini belirleme • Yurttaş gazeteciliği örneklerini sergilemek ve açıklamak Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
10) • Sosyal sitelere yatırım yapan şirketleri listeleme Sosyal medya erişimini engelleyen işverenleri eleştirme ve değerlendirme • Dijital uçurumun kurumlar içinde ele alınması Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
11) • Hükümet 2.0'ı bağlamda tanımlama • Sosyal medyada sansürü belirlemek, nedenleri listelemek ve daha özgür bir sosyal medya ortamı için çözümler bulmak • Çeşitli politikacıların twits içeriği ve ifadesini çözmek için twiplomacy.com sitesini gösterme • Başkanlık seçimlerinin ve sosyal medyanın gücünün altını çizerek, Trump'ın örnek olay olarak seçilmesini sağlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
12) • Transmedia aktivizm ağını yeniden düzenleme • Sosyal medya aracılığıyla sosyal değişimi teşvik eden markaları seçme • Devrim tahminlerini Twitter'da sunma • Benzer bir tuşa tıklayarak sosyal aktivizmi tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
13) Proje Sunumu
14) Sınıfta ortaya konan örneklerin tartışılması ve analizi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
15) Teknolojik Yakınsama ve mobil teknolojinin yükselişi - Eleştirel Düşünme ve Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
16) Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st
Nancy Baym
Polity Press |Published: June 21, 2010
ISBN-13: 978-0745643328
Diğer Kaynaklar: Duggan, Maeve, et al. "Social media update 2014." Pew research center 19 (2015).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50