Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Sosyal medyanın kültürel etkilerini ve zaman içinde gelişimini tanımlamak.
• Dijital medyanın kullanım amacını sosyal amaçlarla açıklayın.
• Sosyal medyaya bağlı olarak kültürel ihtiyaçları ve dönüşümü tanımlayın ve tanımlayın.
• Dijital ortamı tanımlayın ve kullanım amaçlarını insanlar tarafından listeleme. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - Birinci Bölüm |
2) |
• Şirketlerin sosyal medya verilerini nasıl kullandığını açıklama
• Sosyal medya platformlarını tanımlayın ve gizlilik ayarlarını karşılaştırma
• Gizliliği lüks bir ürün olarak analiz etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma -Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - İkinci Bölüm |
3) |
• Blogcuların ve içerik sağlayıcıların yasal yükümlülüğünü açıklayın
• Twitter'da hakaret davalarını analiz edin
• İnternet'te etik iletişim kodlarını açıklar ve tartışır. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st –Üçüncü Bölüm |
4) |
• Web'i ve içindeki ölümsüz veriler nedeniyle unutma sonucunu tartışma
• Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek
• Çeşitli sosyal medya platformlarında sahte incelemeler gösterme
• Facebook'ta kendi sunumunu değerlendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
5) |
• Sosyal ağ sitelerinin tanımı ve tarihini tanımak
• Sosyal sermayenin gücünü analiz etmek
• Sosyal sermaye ve haber medyası üzerinde tartışmak
• Ağa bağlı bireycilik için sosyal olanakların değerlendirilmesi |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
6) |
• Sosyal ağlar konusunda kadın ve erkekler arasındaki farkı açıklama
• Artırılmış gerçeklik demolarını sunma
• Dörtlü ve google haritaların birleştirilmesini temsil etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Google'ı bir sosyal medya şirketi olarak tanımlama
• Geleneksel medyada daha önce ağızdan pazarlama olarak adlandırılan pazarlamaya mouse marketing adını verme
• Sosyal medyada sosyal krizi 2009'da h1n1 virüsü gibi geniş bir etkiyle açıklama
• Sosyal medyada YG'yi nasıl hesaplayacağınızı açıklama
• İletişimciler için SEO tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
9) |
• Gerçeklerin nasıl geri dönüştüğünü analiz edin
• Katılımcı haber tüketicisini tanıma
• Twitter'ın kalabalık kaynak ve duygu analizini belirleme
• Yurttaş gazeteciliği örneklerini sergilemek ve açıklamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
10) |
• Sosyal sitelere yatırım yapan şirketleri listeleme
Sosyal medya erişimini engelleyen işverenleri eleştirme ve değerlendirme
• Dijital uçurumun kurumlar içinde ele alınması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
11) |
• Hükümet 2.0'ı bağlamda tanımlama
• Sosyal medyada sansürü belirlemek, nedenleri listelemek ve daha özgür bir sosyal medya ortamı için çözümler bulmak
• Çeşitli politikacıların twits içeriği ve ifadesini çözmek için twiplomacy.com sitesini gösterme
• Başkanlık seçimlerinin ve sosyal medyanın gücünün altını çizerek, Trump'ın örnek olay olarak seçilmesini sağlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
12) |
• Transmedia aktivizm ağını yeniden düzenleme
• Sosyal medya aracılığıyla sosyal değişimi teşvik eden markaları seçme
• Devrim tahminlerini Twitter'da sunma
• Benzer bir tuşa tıklayarak sosyal aktivizmi tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
13) |
Proje Sunumu |
|
14) |
Sınıfta ortaya konan örneklerin tartışılması ve analizi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
15) |
Teknolojik Yakınsama ve mobil teknolojinin yükselişi - Eleştirel Düşünme ve Tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|