Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Sosyal medyanın kültürel etkilerini ve zaman içinde gelişimini tanımlamak.
• Dijital medyanın kullanım amacını sosyal amaçlarla açıklayın.
• Sosyal medyaya bağlı olarak kültürel ihtiyaçları ve dönüşümü tanımlayın ve tanımlayın.
• Dijital ortamı tanımlayın ve kullanım amaçlarını insanlar tarafından listeleme. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - Birinci Bölüm |
2) |
• Şirketlerin sosyal medya verilerini nasıl kullandığını açıklama
• Sosyal medya platformlarını tanımlayın ve gizlilik ayarlarını karşılaştırma
• Gizliliği lüks bir ürün olarak analiz etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma -Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st - İkinci Bölüm |
3) |
• Blogcuların ve içerik sağlayıcıların yasal yükümlülüğünü açıklayın
• Twitter'da hakaret davalarını analiz edin
• İnternet'te etik iletişim kodlarını açıklar ve tartışır. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st –Üçüncü Bölüm |
4) |
• Web'i ve içindeki ölümsüz veriler nedeniyle unutma sonucunu tartışma
• Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek
• Çeşitli sosyal medya platformlarında sahte incelemeler gösterme
• Facebook'ta kendi sunumunu değerlendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
5) |
• Sosyal ağ sitelerinin tanımı ve tarihini tanımak
• Sosyal sermayenin gücünü analiz etmek
• Sosyal sermaye ve haber medyası üzerinde tartışmak
• Ağa bağlı bireycilik için sosyal olanakların değerlendirilmesi |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
6) |
• Sosyal ağlar konusunda kadın ve erkekler arasındaki farkı açıklama
• Artırılmış gerçeklik demolarını sunma
• Dörtlü ve google haritaların birleştirilmesini temsil etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Google'ı bir sosyal medya şirketi olarak tanımlama
• Geleneksel medyada daha önce ağızdan pazarlama olarak adlandırılan pazarlamaya mouse marketing adını verme
• Sosyal medyada sosyal krizi 2009'da h1n1 virüsü gibi geniş bir etkiyle açıklama
• Sosyal medyada YG'yi nasıl hesaplayacağınızı açıklama
• İletişimciler için SEO tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
9) |
• Gerçeklerin nasıl geri dönüştüğünü analiz edin
• Katılımcı haber tüketicisini tanıma
• Twitter'ın kalabalık kaynak ve duygu analizini belirleme
• Yurttaş gazeteciliği örneklerini sergilemek ve açıklamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
10) |
• Sosyal sitelere yatırım yapan şirketleri listeleme
Sosyal medya erişimini engelleyen işverenleri eleştirme ve değerlendirme
• Dijital uçurumun kurumlar içinde ele alınması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
11) |
• Hükümet 2.0'ı bağlamda tanımlama
• Sosyal medyada sansürü belirlemek, nedenleri listelemek ve daha özgür bir sosyal medya ortamı için çözümler bulmak
• Çeşitli politikacıların twits içeriği ve ifadesini çözmek için twiplomacy.com sitesini gösterme
• Başkanlık seçimlerinin ve sosyal medyanın gücünün altını çizerek, Trump'ın örnek olay olarak seçilmesini sağlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
12) |
• Transmedia aktivizm ağını yeniden düzenleme
• Sosyal medya aracılığıyla sosyal değişimi teşvik eden markaları seçme
• Devrim tahminlerini Twitter'da sunma
• Benzer bir tuşa tıklayarak sosyal aktivizmi tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
13) |
Proje Sunumu |
|
14) |
Sınıfta ortaya konan örneklerin tartışılması ve analizi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
15) |
Teknolojik Yakınsama ve mobil teknolojinin yükselişi - Eleştirel Düşünme ve Tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Personal Connections in the Digital Age, Edition: 1st |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|