HRE321 Halkla İlişkiler Atölyesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE321
Ders İsmi: Halkla İlişkiler Atölyesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DENİZ AKÇAY BALCI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DENİZ AKÇAY BALCI
Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı halkla ilişkiler projelerini bir atölye ortamında incelemek ve uygulamaktır. Öğrenciler bir ajansın çalışma sistemiyle, bir kurumsal halkla ilişkiler departmanının talepleri doğrultusunda PR projelerinin nasıl hayata geçirileceğini uygulama yaparak öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: İletişimin iki alt grubu Halkla İlişkiler ve Reklam; Sunumlar, İnteraktif vaka değerlendirmeleri; Mevcut modellerin incelenmesi; Örnek projelerin ele alınıp incelenmesi; Farklı sektörlerdeki uygulamaların incelenmesi; Farklı medyalardaki yansımalarla birlikte, PR uygulamalarının reklam uygulamalarından ayrıştırılması; Farklı alanlarda yapılan PR çalışmalarının farkını belirleyici çalışmalar; Bütçe çalışması yaparken ele alınacak konuların ayrıntılı fiyatlandırılması; Üzerinde çalışılan PR projesinin ölçümleme ve değerlendirme aşamalarından sonra raporlama işlemlerinin tanımlanması; Ödevler üzerinde yapılan sunumlar ve düzeltmeler; Tüm bir dönem yapılan çalışmaları gözden geçirilmesi ve çalışmaların hatırlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • PR projesinin ana hatları ve bu projenin kurumun itibarına ve pazarlamasına desteklerinin anlaşılması
2) Halkla ilişkiler projelerinin konularının anlaşılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pr projeleri yazmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanımı. • Öğrencilerin reklam ve PR arasındaki farkı ayrıştırıcı çalışma uygulamaları Soruların cevaplandırılması. Araştırma yapılması
2) • PR projesinin ana hatları ve bu projenin kurumun itibarına ve pazarlamasına destekleri. • Nelerin PR projesi, nelerin olamayacağının öğrenilmesi. • Örnek vakalar üzerinde konuşularak konuların tartışılması Konuyla ilgili araştırma yapmak
3) • Bir PR projesinde şirketlerin ya da birimlerin halkla ilişkiler departmanlarına düşen görevlerin ne olduğunun konuşulması. Piyasa araştırması
4) • Sivil toplum kuruluşu, özel sektör ve akademik birimlerin PR projelerindeki iş bölümü ve birbirlerine olan destekleri Belirlenen ödevlerin hazırlanıp getirilmesi.
5) • Bir PR ajansının organik yapısı ve bu yapı içerisinde PR projesini ele almak için geliştirdikleri işbirlikleri Araştırma ve ödev için materyal toplama
6) • VİZE SINAVLARI Grup çalışmaları ve ödevlere devam edilmesi
7) • PR projelerindeki sürdürülebilirlik özellikleri • PR projelerinde basın ile olan ilişkiler Sınıf içi çalışma için materyal toplanması
8) • Sosyal medya, klasik görsel ve yazılı basın etkileri • PR projeleri gerçekleştirilirken reklam birimleri ve ajanslardan alınan destekler Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek.
9) • Kamu kuruluşlarında geliştirilen PR projeleri ile özel sektörde geliştirilenler arasındaki belirgin farklılıklar Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek.
10) • Bir PR projesinin bütçelemesiyle ilgili çalışmalar, ayrıntılar Araştırma, okuma ve ödevin hazırlanmasına devam.
11) • PR projesinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi. Ödevlerin taslaklarının tamamlanması ve üzerinden geçilmesi.
12) PR projesinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi. Konuyla ilgili referans kitaplarının incelenmesinin sürdürülmesi
13) • Hazırlanan PR projelerinin sunumu ve ödevlerin teslim edilmesi Geri bildirimler doğrultusunda ödevlerin yeniden ele alınması ve düzeltilmesi
14) • Notların teslim edilmesi Düzeltmeler ve Final Projelerinin biçimlendirilmesi
15) • Final Projeyi almak • Final Sunum • Sınavı değerlendirmek Dönem sonu
16) Dönem sonu Dönem sonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Halkla İlişkiler Nedir?
Beta Yayınları - Filiz BALTA PELTEKOĞLU , 2007
• Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik
Rota Yayınları - James E. GRUNİG , 2013
• Medya Abideleri
Rota Yayınları - Mark TUNGATE , 2012
• Markalaştırma Stratejinizi Planlamada Doğru Rehber
Rota Yay. - Geoffrey RANDALL , 2014
Diğer Kaynaklar: • A'dan Z'ye Pazarlama
MediaCat Yayınları - Philip Kothler , 2012
• Fikir Nasıl Bulunur?
MediaCat Yayınları - Jack FOSTER , 2011
• Beğenilen Bir Şirket Olmanın Reçetesi
Media Cat Kitapları - Salim Kadıbeşegil , Selim Oktar , 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 51