HRE322 Halkla İlişkiler İçin Yazım Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE322
Ders İsmi: Halkla İlişkiler İçin Yazım Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; halkla ilişkilerin en önemli basamaklarından birisi olan yazım tekniklerini kavramak ve çeşitli örnekler üzerinden etkili yazım tekniklerini kullanarak ikna sürecini uygulamalı olarak öğrenmektir.
Dersin İçeriği: PR çalışanı için yazım tekniklerinin bilinmesinin önemi, avantajları ve getirileri; Sunumlar, İnteraktif vaka değerlendirmeleri; Mevcut modellerin incelenmesi; Örnek projelerin ele alınıp incelenmesi; Farklı uygulamaların incelenmesi ve dikkat edilmesi gereken noktaları belirleme; Örnek basın dosyasını sınıf ortamında hazırlama; Raporlama yaparken rapora konulacak konuların belirlenmesi; Basın açıklamasında kullanılan yazım teknikleri; Ödevler üzerinde yapılan sunumlar ve düzeltmeler; Tüm bir dönem yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi ve çalışmaların hatırlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) PR çalışanı için yazım tekniklerinin bilinmesinin önemi, avantajları ve getirileri; interaktif vaka değerlendirmeleri; müşteri ile seviyeli iletişim kurmak için gerekli olan yazım teknikleri; müşteriler için kurumsal tanıtım metni hazırlama; kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi; açılış konuşması metninde protokol sıralaması ve önemi; özel günler için kurumsal davet metni hazırlama; davetiye içeriği oluşturma; raporlama teknikleri ve dikkat edilmesi gereken kurallar; raporlama yaparken konu başlıklarının belirlenmesi; kriz anında yapılması gereken basın açıklamasında kullanılan dilin yapısı ve önemi; basın açıklamasında kullanılan yazım teknikleri.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanımı. • Bir PR çalışanında olması gereken başlıca özellikler. • Soruların cevaplandırılması ve araştırma yapılması
2) • Basın bülteni yazma. • Basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar. • Basın bülteninde yapılması ve yapılmaması gerekenler • Örnek vakalar üzerinde konuşularak konuların tartışılması • Konuyla ilgili araştırma yapıp sınıfta tartışma • Verilen konu ile ilgili basın bülteni yazma.
3) • Bir basın bültenin haber değeri taşıması için dikkat edilmesi gereken konular. • Ödev teslimi ve ödevlerin sınıf ortamında incelenerek tartışılması.
4) • Mailing, • Müşteri ile seviyeli iletişim kurmak için gerekli olan yazım tekniklerini öğrenme • Etkili mesaj yazma tekniğini öğrenme. • Konu hakkında örnek materyal toplama.
5) • Müşteriler için kurumsal tantım metni hazırlma. • Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi • Dikkat edilmesi gereken kurallar • Araştırma yapmak ve ödev için materyal toplama
6) • Müşteriler için kurumsal tanıtım metni hazırlamak. • Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi. • Grup çalışmaları ve ödevlere devam edilmesi
7) • Çeşitli açılış, davet, sempozyum gibi etkinliklerde konuşma metni hazırlama, • Açılış konuşması metninde protokol sıralaması ve önemi. • Sınıf içi çalışma için materyal toplanması
8) • Özel günler için kurumsal davet metni hazırlama. • Davetiye içeriği oluşturma. • Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek.
9) • Etkinlik için medya ilişkilerinin önemi. • Basın dosyası hazırlama. • Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek.
10) • Etkinlik sonrası rapor hazırlama. • Raporlama teknikleri ve dikkat edilmesi gereken kurallar • Raporlama yaparken konu başlıklarının belirlenmesi. • Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek.
11) • Kriz anında yapılması gereken basın açıklamasında kullanılan dilin yapısı ve önemi. • Ödevlerin taslaklarının tamamlanması.
12) • FİNAL SINAVI • Konuyla ilgili referans kitapların incelenmesinin sürdürülmesi.
13) • Oluşturulan gruplara verilen sene sonu ödevlerinin teslimi. • Geri bildirimler doğrultusunda ödevlerin yeniden ele alınması ve düzeltilmesi.
14) • Notların teslim edilmesi • Düzeltmeler ve final projelerinin biçimlendirilmesi.
15) • Sınav değerlendirmesi. Dönem sonu
16) Dönem sonu Dönem sonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bivins, Thomas H. (2010), Public Relations Writing: Style and Format, Illinois:NTC Publising Group.
2. Jean, Georges (2010), Yazı: İnsanlığın Belleği, Çev. Nami Başer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3. Okay, Ayla, Aydemir Okay (2010), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1. Özdemir, Emin (2010), Sözlü ve Yazılı Anlatım Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Paksoy, Arzu Çekirge (2013), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları.
3. Ong, Walter J. (2010), Sözlü ve Yazılı Kültür, Çev. Sema Postacıoğlu Banon, İstanbul: Metis Yayınları.
4. Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler – Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu – Bamm Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 30 60
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 15 15
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 142