Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımlanması
• Ders kaynaklarının tanıtılması
• Bir ikna aracı olarak reklamın tanımlanması
• Tüketim, medya ve medya tüketimi kavramlarının tartışılması
• Reklamın sosyal yaşam ve kültürle ilişkisinin tartışılması
|
Önerilerin kaynakların incelenmesi
Okuma: Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2012 Bölüm 1’in okunması
|
2) |
• Reklam iletişiminin tanımlanması
• Reklam ve algı arasındaki ilişkinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde algı konusunun tanınması
• Tüketim, algı ve medya arasındaki ilişkilerin tanımlanması ve tartışılması
• Reklam iletişiminde tüketicinin konumu
|
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 1-30. |
3) |
• Reklam iletişiminde görsel iletinin özelliklerinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde dilsel iletinin özelliklerinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde görsel iletinin işlevlerinin tanınması
• Reklam iletişiminde dilsel iletinin işlevlerinin tanınması
• Reklamdaki görsel ve dilsel iletilerin bir arada değerlendirilmesi ve tartışılması
|
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 1-30.
Bir reklam seçilerek reklamın görsel ve dilsel özelliklerinin incelenmesi |
4) |
• Göstergebilimin anlaşılması
• Göstergebilim yoluyla yapılan ideolojik çözümlemenin kuramsal temellerinin anlaşılması
• Reklam ve kültür ilişkisinin anlaşılması
• Göstergebilim yönteminin bir analiz yöntemi olarak anlaşılması
• Göstergebilimin bir analiz yöntemi olarak kullanımı
|
Final projesinin seçimi
Okuma: Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2012 Bölüm 1’in okunması syf 49-76.
|
5) |
• Göstergebilimsel analiz yapma becerisinin kazanılması
• Reklam iletisinin çözümlenmesi ve anlamlandırılması
• Göstergebilimin reklama eleştirel bir bakmayı sağlayan bir yöntem olarak kullanımının anlaşılması
• Reklam ve tüketim kültürü arasındaki ilişkinin göstergebilim yoluyla anlaşılması
• Reklam ve tüketici arasındaki ilişkinin göstergebilim yoluyla anlaşılması
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 56-77. |
6) |
• Reklam görüntülerinin betimle
• Tasarım öğeleri açısından reklam iletilerini tanımla
• Reklam görüntülerinin göstergelerle nasıl kurgulanabildiğini anlat
• Reklam iletilerinde ki anlatımı tarif et
• Reklamın anlamlandır
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 56-77.
|
7) |
• Reklam görüntülerindeki dilsel iletilerin nasıl analiz edileceğinin anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki görsel iletilerin nasıl analiz edileceğinin anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki iletilerin analizine yönelik çeşitli yaklaşımların anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki iletişim eksenlerinin anlaşılması
• Reklamın sosyal ve kültürel boyutunun reklam görüntülerindeki dilsel ve görsel iletiler çerçevesinde değerlendirilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 101-136.
|
8) |
• Algılama ve dikkat çerçevesinde reklam iletişimini tanımla.
• İkna odaklı iletişim çerçevesinde reklam iletişimini tanımla.
• Reklam iletişiminde ileti hazırlanırken hedef kitle tutum ve davranışlarının göz önünde bulundurulduğu temel kuramları tanımla.
• Reklamdaki görsel ileti özelliklerini tanımla.
• Reklamdaki dilsel ileti özelliklerini tanımla.
• Göstergebilimin temelini oluşturan kuramları tanımla.
• Reklam analizinde göstergebilimden nasıl yararlanıldığını anlat.
• Kültürel ve toplumsal değişimin reklama yansımasını reklam örnekleriyle anlat.
• Reklam formatlarının tarihsel gelişimini anlat.
• Reklam görüntüsünde düzanlam ve yananlamı tanımla
• Reklam görüntülerinde dilsel iletilerin analizini anlat.
• Reklamlardaki görsel iletilerin analizini anlat.
• Reklam görüntüsünde iletinin işlevini anlat.
• Reklam görüntüsünün içeriğinin hangi açılardan çözümlenebilceğini anlat. |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi |
9) |
• Reklamlara uygulanan içerik analizinin amaçlarının anlatılması
• Reklam analizinde nicel çalışmaların nasıl yapıldığının anlatılması
• Reklam analizinde nicel ve nitel çalışmaların birlikte nasıl kullanıldığının anlatılması
• Reklamların içeriklerinin eleştirel bir bakış açısıyla tartışılabilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yönetimiyle incelenmesi
Okuma: Tufan Özsoy, Reklamı Okumak, Hiperlink, 2015, syf. 41-85.
|
10) |
• Reklam eleştirilerindeki yaklaşımların tanımlanabilmesi
• Reklamların ikna gücünü arttıran unsurları anlatılabilmesi
• Reklamın tüketiciyle kurduğu ilişkinin tanımlanabilmesi
• Reklamın kültürle kurduğu ilişkinin örnekler üzerinden tanımlanabilmesi
• Tüketim ve reklam arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden tanımlanabilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle incelenmesi |
11) |
• Ürün reklamlarının içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Ürün reklamlarının içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Ürün reklamlarının içeriklerinin kodlanabilmesi
• Ürün reklamlarında kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Ürün reklamlarının eleştirel bir bakış açısıyla tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
12) |
• Kurumsal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Kurumsal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Kurumsal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Kurumsal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Kurumsal reklamların eleştirel bir bakış açısıyşa tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
13) |
• Siyasal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Siyasal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Siyasal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Siyasal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Siyasal reklamların eleştirel bir bakış açısıya tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle incelenmesi
|
14) |
• Sosyal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Sosyal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Sosyal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Sosyal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Sosyal reklamların eleştirel bir bakış açısıyla tanımlaması
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
15) |
• Final Projesinin Teslimi
• Final Sınavı
• Reklam analizinin nasıl bir araştırma probleminin cevaplanmasını desteklediğinin anlatılması
• Reklam analizi sonucu ortaya çıkan sonuçların tanımlanması
• Reklam analizi sonucu ortaya çıkan sonuçların değerlendirilmesi
|
Final sınavına hazırlık |
16) |
Dönem sonu |
Dönme sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|