Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımlanması
• Ders kaynaklarının tanıtılması
• Bir ikna aracı olarak reklamın tanımlanması
• Tüketim, medya ve medya tüketimi kavramlarının tartışılması
• Reklamın sosyal yaşam ve kültürle ilişkisinin tartışılması
|
Önerilerin kaynakların incelenmesi
Okuma: Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2012 Bölüm 1’in okunması
|
2) |
• Reklam iletişiminin tanımlanması
• Reklam ve algı arasındaki ilişkinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde algı konusunun tanınması
• Tüketim, algı ve medya arasındaki ilişkilerin tanımlanması ve tartışılması
• Reklam iletişiminde tüketicinin konumu
|
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 1-30. |
3) |
• Reklam iletişiminde görsel iletinin özelliklerinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde dilsel iletinin özelliklerinin anlaşılması
• Reklam iletişiminde görsel iletinin işlevlerinin tanınması
• Reklam iletişiminde dilsel iletinin işlevlerinin tanınması
• Reklamdaki görsel ve dilsel iletilerin bir arada değerlendirilmesi ve tartışılması
|
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 1-30.
Bir reklam seçilerek reklamın görsel ve dilsel özelliklerinin incelenmesi |
4) |
• Göstergebilimin anlaşılması
• Göstergebilim yoluyla yapılan ideolojik çözümlemenin kuramsal temellerinin anlaşılması
• Reklam ve kültür ilişkisinin anlaşılması
• Göstergebilim yönteminin bir analiz yöntemi olarak anlaşılması
• Göstergebilimin bir analiz yöntemi olarak kullanımı
|
Final projesinin seçimi
Okuma: Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2012 Bölüm 1’in okunması syf 49-76.
|
5) |
• Göstergebilimsel analiz yapma becerisinin kazanılması
• Reklam iletisinin çözümlenmesi ve anlamlandırılması
• Göstergebilimin reklama eleştirel bir bakmayı sağlayan bir yöntem olarak kullanımının anlaşılması
• Reklam ve tüketim kültürü arasındaki ilişkinin göstergebilim yoluyla anlaşılması
• Reklam ve tüketici arasındaki ilişkinin göstergebilim yoluyla anlaşılması
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 56-77. |
6) |
• Reklam görüntülerinin betimle
• Tasarım öğeleri açısından reklam iletilerini tanımla
• Reklam görüntülerinin göstergelerle nasıl kurgulanabildiğini anlat
• Reklam iletilerinde ki anlatımı tarif et
• Reklamın anlamlandır
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 56-77.
|
7) |
• Reklam görüntülerindeki dilsel iletilerin nasıl analiz edileceğinin anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki görsel iletilerin nasıl analiz edileceğinin anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki iletilerin analizine yönelik çeşitli yaklaşımların anlaşılması
• Reklam görüntülerindeki iletişim eksenlerinin anlaşılması
• Reklamın sosyal ve kültürel boyutunun reklam görüntülerindeki dilsel ve görsel iletiler çerçevesinde değerlendirilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi
Okuma: Rengin Küçükerdoğan, Reklam Söylemi, Es Yayınları, 2005, syf. 101-136.
|
8) |
• Algılama ve dikkat çerçevesinde reklam iletişimini tanımla.
• İkna odaklı iletişim çerçevesinde reklam iletişimini tanımla.
• Reklam iletişiminde ileti hazırlanırken hedef kitle tutum ve davranışlarının göz önünde bulundurulduğu temel kuramları tanımla.
• Reklamdaki görsel ileti özelliklerini tanımla.
• Reklamdaki dilsel ileti özelliklerini tanımla.
• Göstergebilimin temelini oluşturan kuramları tanımla.
• Reklam analizinde göstergebilimden nasıl yararlanıldığını anlat.
• Kültürel ve toplumsal değişimin reklama yansımasını reklam örnekleriyle anlat.
• Reklam formatlarının tarihsel gelişimini anlat.
• Reklam görüntüsünde düzanlam ve yananlamı tanımla
• Reklam görüntülerinde dilsel iletilerin analizini anlat.
• Reklamlardaki görsel iletilerin analizini anlat.
• Reklam görüntüsünde iletinin işlevini anlat.
• Reklam görüntüsünün içeriğinin hangi açılardan çözümlenebilceğini anlat. |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin Analizi |
9) |
• Reklamlara uygulanan içerik analizinin amaçlarının anlatılması
• Reklam analizinde nicel çalışmaların nasıl yapıldığının anlatılması
• Reklam analizinde nicel ve nitel çalışmaların birlikte nasıl kullanıldığının anlatılması
• Reklamların içeriklerinin eleştirel bir bakış açısıyla tartışılabilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yönetimiyle incelenmesi
Okuma: Tufan Özsoy, Reklamı Okumak, Hiperlink, 2015, syf. 41-85.
|
10) |
• Reklam eleştirilerindeki yaklaşımların tanımlanabilmesi
• Reklamların ikna gücünü arttıran unsurları anlatılabilmesi
• Reklamın tüketiciyle kurduğu ilişkinin tanımlanabilmesi
• Reklamın kültürle kurduğu ilişkinin örnekler üzerinden tanımlanabilmesi
• Tüketim ve reklam arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden tanımlanabilmesi
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle incelenmesi |
11) |
• Ürün reklamlarının içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Ürün reklamlarının içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Ürün reklamlarının içeriklerinin kodlanabilmesi
• Ürün reklamlarında kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Ürün reklamlarının eleştirel bir bakış açısıyla tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
12) |
• Kurumsal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Kurumsal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Kurumsal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Kurumsal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Kurumsal reklamların eleştirel bir bakış açısıyşa tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
13) |
• Siyasal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Siyasal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Siyasal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Siyasal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Siyasal reklamların eleştirel bir bakış açısıya tanımlaması |
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle incelenmesi
|
14) |
• Sosyal reklamların içerik analizi yöntemi kullanılarak anlatılabilmesi
• Sosyal reklamlardaki içeriklerinin bilimsel yöntemler ışığında tartışılması
• Sosyal reklamlardaki reklam içeriklerinin kodlanabilmesi
• Sosyal reklamlarda kullanılan imgelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• Sosyal reklamların eleştirel bir bakış açısıyla tanımlaması
|
Final Projesi Kapsamında Örneklerin İçerik Analizi yöntemiyle yeniden incelenmesi
|
15) |
• Final Projesinin Teslimi
• Final Sınavı
• Reklam analizinin nasıl bir araştırma probleminin cevaplanmasını desteklediğinin anlatılması
• Reklam analizi sonucu ortaya çıkan sonuçların tanımlanması
• Reklam analizi sonucu ortaya çıkan sonuçların değerlendirilmesi
|
Final sınavına hazırlık |
16) |
Dönem sonu |
Dönme sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|