HRE353 Reklam Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE353
Ders İsmi: Reklam Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam Atölyesi I dersinin devamı niteliğindeki bu ders kapsamında öğrencilerin, Microsoft Office Uygulamaları, Adobe programlarıyla ilgili temel kavramlar (Photoshop, Freehand, Illustrator, vb.) ve uygulamaları konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Medya araştırma yöntemleri; İmgeler ve görsel anlam; Tasarımın Temelleri; Dijital Tasarım; İletişim ve medya kuramları; Tasarım tarihi ve felsefesi; Dijital tasarım uygulamaları; Tasarımda disiplinler arası yaklaşım; İleri dijital tasarım; Dijital medya ve kültür; Medya için içerik geliştirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medya araştırma yöntemleri; imgeler ve görsel anlam; tasarımın temelleri; dijital tasarım; tasarım tarihi ve felsefesi; dijital tasarım uygulamaları; tasarımda disiplinler arası yaklaşım; ileri dijital tasarım; dijital medya ve kültür.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilere dersi tanıtmak. Ders akışı tekrarı
2) Tasarımın temel ilkelerini öğrenmek ve tasarım programı kullanımına giriş (illüstratör) Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
3) Renk kavramına giriş. Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
4) • Temel teknikleri incelemek • Tasarım yöntemlerini öğrenmek • Temel görsel iletişim unsurlarını kavramak • Bakma, görme, algılama işlemleri hakkında tartışmak • Alan kompozisyonu kavramını irdelemek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
5) • Dijital tasarım hakkında tartışmak • Tasarım süreçlerini tanımak ve analiz etmek • Gelişimi, fikir üretme ve görüntü kavramlarını öğrenmek • 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarımları öğrenmek • Metin araştırması kavramını irdelemek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
6) Görsel ve metnin uyumlu bir biçimde kullanılmasını öğrenme ve görsellerle kolaj oluşturma. Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
7) • Tasarım tarihini genel olarak değerlendirmek • Tasarım, sanat, mimarlık, sanat akımları gibi kavramları tartışmak • Tasarım kavramını irdelemek • Tasarım felsefesi prensiplerini ele almak • Endüstriyel tasarım kavramını öğrenmek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
8) • Tasarım tarihini genel olarak değerlendirmek • Tasarım, sanat ve sanat akımları gibi kavramları tartışmak • Tasarım kavramını irdelemek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
9) • Görüntülerin yaratılması sürecini incelemek • Düşüncenin mesaj olarak iletilmesi hakkında tartışmak • Yaratıcı faaliyet örneklerini ele almak • Görüntü ve görsel dil oluşturma kavramlarını irdelemek • Tasarım süreçlerini anlamak ve incelemek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
10) • İletişim tasarımıyla ilgili farklı disiplin ve yaklaşımları tartışmak • Alanla ilgili yeni yaklaşım ve perspektifleri ele almak • Yaratıcı sürecini irdelemek • Diğer disiplinlerin dijital tasarım alanıyla ilişkisini incelemek • Medya kuramlarını araştırmak Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
11) • İleri düzeyde görüntülerin yaratılması sürecini incelemek • İleri düzeyde görüntülerin çeşitli tekniklerini ele almak • Görüntü oluşturmayı öğrenmek • Görüntü analizlerini değerlendirmek • Tasarım örneklerini irdelemek Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
12) • Dijital medya kavramlarını öğrenmek • Teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi incelemek • Dijital kültür alanındaki temel teoriler ele almak • Yeni medya ve dijital çalışmaların araştırılması • Dijital çalışmaları değerlendirmek ve tartışmak Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
13) • İçerik geliştirme, tasarım sürecinin ve bütünlüğünü ele almak • İçerik geliştirme, yaratıcı düşünce kavramlarını içselleştirmek • Yaratıcılığı geliştirme metotlarını irdeleme • Görselleştirme stratejilerini incelemek • Tasarlanan ürün ve tasarım bütünlüğünü tartışmak Bir sonraki ders için verilecek olan ödev
14) Dönem boyunca işlenen konuların tekrarı ve değerlendirilmesi Yıl sonu sınavı öncesi genel değerlendirme Final sınavına hazırlık
15) Final Sınavı Final Sınavı
16) Dönem sonu Dönem sonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Grafik, Tasarım ve Reklam
Ulufer Teker
2010- Yorum Sanat ve Yayıncılık
ISBN : 9789750163159
Diğer Kaynaklar: Grafik, Tasarım ve Reklam
Ulufer Teker
2010- Yorum Sanat ve Yayıncılık
ISBN : 9789750163159

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50