Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•İş yeri iletişiminin üç yaygın biçimini ayırt edip tanımlamak ve her birinin çeşitli durumları ele almak için nasıl kullanılacağını açıklamak.
•Uygunsuz iletişimin ve kötü dinlemenin çalışma ortamında sahip olabileceği etkileri tartışmak. |
|
2) |
Çeşitli alanlardaki iletişimin tarihsel gelişimini gözden geçirin, insan iletişimi üzerine teori ve araştırmaları göz önünde bulundurmak; teknolojinin kitle iletişim kalıpları üzerindeki etkisini değerlendirmek; yaşam, iş ve kültürel bağlamlarda iletişim ilişkilerini araştırmak; iletişim sorunları, ülke içi zorluklar ve zorluklarla başa çıkma hakkında bilgi sağlar.
|
|
3) |
Yazılı iletişim:
• Teşekkür Yazma Notları,
• Resmi Mektuplar,
• Resmi olmayan mektuplar |
|
4) |
Sözel iletişim:
• Uygun Bir Tebrik Geliştirmek
• Sesli mesaj ile ilgilenmek
• Cep Telefonu Yapılıp ve Yapılmayacaklar |
|
5) |
Sözsüz iletişim:
• Beden dilinin anlamı: gözler ve gülümseme; jest; ayakta durma ve oturma pozisyonu; diğer davranışlar
• Beden dilinin doğru ifadesi |
|
6) |
Neden Görgü Önemlidir:
• Etik ve protokol tanımlama ve
• Görgü kurallarının ve protokol bilgisinin faydaları |
|
7) |
• İşyerinde uygulandıklarından uygun nezaket prensiplerini özetler;
• Farklı profesyonel durumlara uygun nezaket uygulama yollarını açıklamak |
|
8) |
Vize Sınavları |
|
9) |
İşyerinin Kuralları:
• Etkili Giriş Yaratmak
• Harika Bir İlk İzlenimin Yapılması
• Sinirliliği Azaltmak
• Kartvizitler Etkili Kullanmak
• Hatırlama İsimleri
• Renklerin Anlamı
• Ortak Elbise Kodlarını Yorumlama
• Ne Giyeceğine Karar Verme |
|
10) |
İş Sunumlarını Tasarlamak ve Sunmak:
• Etkin bir şekilde konuşma yaparak kişisel sunumunuzu geliştirecek beceriler, Sunum becerilerini geliştirme
• Daha başarılı bir kamu konuşmacısı olmak
• Sözel diplomasi için gerekli olan tüm önemli becerileri geliştirmek |
|
11) |
Protokol kuralları:
• Diplomatik ilişkilerin kurulması
• Kimlik bilgisi sunumu
• Öncelik sırası nedir ve resmi durumlarda nasıl uygulanır? |
|
12) |
Temel Masa Kuralları:
• Yer Ayarınızı Anlama
• Peçete Kullanımı
• Sofra adabı
• Hassas Durumlar ve Olası Çözümler
• Restoranda Sipariş Verme
• Kaçınılması gereken yiyecekler
• Alkollü İçkiler Hakkında
• Hesap ödemek
• Bahşiş |
|
13) |
Uluslararası görgü kuralları:
• Kültürel çeşitliliğin işyerini nasıl etkilediğini açıklamak; ve
• İşyerinde uygulanabilecek ortak kültürel farklılıkları, tabuları ve gelenekleri tanımlamak ve bu farklılıkları gözlemlemek ve onurlandırmak için yolları tartışmak. |
|
14) |
Konuk şikayetleri ile başa çıkmak:
• Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde ele almak için gerekli temel becerileri ve nitelikleri tanımak
• Uyumluluk oluşturmak ve müşteri ile ilişki kurmak için beceriler geliştirmek
• Konuşmanın kontrolünü sürdürürken empati sergilemek
• Müşterinin ihtiyaçlarını soru ve dinleme yoluyla oluşturma
• Zor müşteri duygusal tepkilerini etkisiz hale getirmek
• Tipik iş bazlı şikayetlerin etkin bir şekilde çözülmesi |
|
15) |
Final Sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|