THMA102 Behavior and Etiquette in Tourismİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: THMA102
Ders İsmi: Behavior and Etiquette in Tourism
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FADİL ÖZBAĞI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: By the end of this course, participants should be able to:

1.Develop communication skills.
2.Learn and demonstrate written, verbal and non-verbal communications.
3.Know the business ethics.
4.Learn about the business etiquette rules.
5.Know how to deal with the guests and issues related to communications in the tourism industry.
Dersin İçeriği: Bu ders, günümüzün hızlı tempolu yaşam tarzları ve iş ve eğlence için sürekli değişen davranış kuralları için günümüzün görgü kurallarına genel bir bakış niteliğindedir. İş yerinde başarı için temel olan kişiler arası ve iletişim becerileri üzerine bir çalışmadır. Öğrenciler, profesyonel davranışları, mesleki davranışları, kişiler arası etkileşimleri ve iş yerine ilişkin medeniyetleri içeren konuları incelerken profesyonel tarzlarını geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Görgü kuralları ve iş etiği konusunda önemli kazanımlar elde edilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) •İş yeri iletişiminin üç yaygın biçimini ayırt edip tanımlamak ve her birinin çeşitli durumları ele almak için nasıl kullanılacağını açıklamak. •Uygunsuz iletişimin ve kötü dinlemenin çalışma ortamında sahip olabileceği etkileri tartışmak.
2) Çeşitli alanlardaki iletişimin tarihsel gelişimini gözden geçirin, insan iletişimi üzerine teori ve araştırmaları göz önünde bulundurmak; teknolojinin kitle iletişim kalıpları üzerindeki etkisini değerlendirmek; yaşam, iş ve kültürel bağlamlarda iletişim ilişkilerini araştırmak; iletişim sorunları, ülke içi zorluklar ve zorluklarla başa çıkma hakkında bilgi sağlar.
3) Yazılı iletişim: • Teşekkür Yazma Notları, • Resmi Mektuplar, • Resmi olmayan mektuplar
4) Sözel iletişim: • Uygun Bir Tebrik Geliştirmek • Sesli mesaj ile ilgilenmek • Cep Telefonu Yapılıp ve Yapılmayacaklar
5) Sözsüz iletişim: • Beden dilinin anlamı: gözler ve gülümseme; jest; ayakta durma ve oturma pozisyonu; diğer davranışlar • Beden dilinin doğru ifadesi
6) Neden Görgü Önemlidir: • Etik ve protokol tanımlama ve • Görgü kurallarının ve protokol bilgisinin faydaları
7) • İşyerinde uygulandıklarından uygun nezaket prensiplerini özetler; • Farklı profesyonel durumlara uygun nezaket uygulama yollarını açıklamak
8) Vize Sınavları
9) İşyerinin Kuralları: • Etkili Giriş Yaratmak • Harika Bir İlk İzlenimin Yapılması • Sinirliliği Azaltmak • Kartvizitler Etkili Kullanmak • Hatırlama İsimleri • Renklerin Anlamı • Ortak Elbise Kodlarını Yorumlama • Ne Giyeceğine Karar Verme
10) İş Sunumlarını Tasarlamak ve Sunmak: • Etkin bir şekilde konuşma yaparak kişisel sunumunuzu geliştirecek beceriler, Sunum becerilerini geliştirme • Daha başarılı bir kamu konuşmacısı olmak • Sözel diplomasi için gerekli olan tüm önemli becerileri geliştirmek
11) Protokol kuralları: • Diplomatik ilişkilerin kurulması • Kimlik bilgisi sunumu • Öncelik sırası nedir ve resmi durumlarda nasıl uygulanır?
12) Temel Masa Kuralları: • Yer Ayarınızı Anlama • Peçete Kullanımı • Sofra adabı • Hassas Durumlar ve Olası Çözümler • Restoranda Sipariş Verme • Kaçınılması gereken yiyecekler • Alkollü İçkiler Hakkında • Hesap ödemek • Bahşiş
13) Uluslararası görgü kuralları: • Kültürel çeşitliliğin işyerini nasıl etkilediğini açıklamak; ve • İşyerinde uygulanabilecek ortak kültürel farklılıkları, tabuları ve gelenekleri tanımlamak ve bu farklılıkları gözlemlemek ve onurlandırmak için yolları tartışmak.
14) Konuk şikayetleri ile başa çıkmak: • Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde ele almak için gerekli temel becerileri ve nitelikleri tanımak • Uyumluluk oluşturmak ve müşteri ile ilişki kurmak için beceriler geliştirmek • Konuşmanın kontrolünü sürdürürken empati sergilemek • Müşterinin ihtiyaçlarını soru ve dinleme yoluyla oluşturma • Zor müşteri duygusal tepkilerini etkisiz hale getirmek • Tipik iş bazlı şikayetlerin etkin bir şekilde çözülmesi
15) Final Sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın sunumları ve slaytları
Diğer Kaynaklar: Hocanın önereceği kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 0
Projeler 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 128
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 251