Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•İş yeri iletişiminin üç yaygın biçimini ayırt edip tanımlamak ve her birinin çeşitli durumları ele almak için nasıl kullanılacağını açıklamak.
•Uygunsuz iletişimin ve kötü dinlemenin çalışma ortamında sahip olabileceği etkileri tartışmak. |
|
2) |
Çeşitli alanlardaki iletişimin tarihsel gelişimini gözden geçirin, insan iletişimi üzerine teori ve araştırmaları göz önünde bulundurmak; teknolojinin kitle iletişim kalıpları üzerindeki etkisini değerlendirmek; yaşam, iş ve kültürel bağlamlarda iletişim ilişkilerini araştırmak; iletişim sorunları, ülke içi zorluklar ve zorluklarla başa çıkma hakkında bilgi sağlar.
|
|
3) |
Yazılı iletişim:
• Teşekkür Yazma Notları,
• Resmi Mektuplar,
• Resmi olmayan mektuplar |
|
4) |
Sözel iletişim:
• Uygun Bir Tebrik Geliştirmek
• Sesli mesaj ile ilgilenmek
• Cep Telefonu Yapılıp ve Yapılmayacaklar |
|
5) |
Sözsüz iletişim:
• Beden dilinin anlamı: gözler ve gülümseme; jest; ayakta durma ve oturma pozisyonu; diğer davranışlar
• Beden dilinin doğru ifadesi |
|
6) |
Neden Görgü Önemlidir:
• Etik ve protokol tanımlama ve
• Görgü kurallarının ve protokol bilgisinin faydaları |
|
7) |
• İşyerinde uygulandıklarından uygun nezaket prensiplerini özetler;
• Farklı profesyonel durumlara uygun nezaket uygulama yollarını açıklamak |
|
8) |
Vize Sınavları |
|
9) |
İşyerinin Kuralları:
• Etkili Giriş Yaratmak
• Harika Bir İlk İzlenimin Yapılması
• Sinirliliği Azaltmak
• Kartvizitler Etkili Kullanmak
• Hatırlama İsimleri
• Renklerin Anlamı
• Ortak Elbise Kodlarını Yorumlama
• Ne Giyeceğine Karar Verme |
|
10) |
İş Sunumlarını Tasarlamak ve Sunmak:
• Etkin bir şekilde konuşma yaparak kişisel sunumunuzu geliştirecek beceriler, Sunum becerilerini geliştirme
• Daha başarılı bir kamu konuşmacısı olmak
• Sözel diplomasi için gerekli olan tüm önemli becerileri geliştirmek |
|
11) |
Protokol kuralları:
• Diplomatik ilişkilerin kurulması
• Kimlik bilgisi sunumu
• Öncelik sırası nedir ve resmi durumlarda nasıl uygulanır? |
|
12) |
Temel Masa Kuralları:
• Yer Ayarınızı Anlama
• Peçete Kullanımı
• Sofra adabı
• Hassas Durumlar ve Olası Çözümler
• Restoranda Sipariş Verme
• Kaçınılması gereken yiyecekler
• Alkollü İçkiler Hakkında
• Hesap ödemek
• Bahşiş |
|
13) |
Uluslararası görgü kuralları:
• Kültürel çeşitliliğin işyerini nasıl etkilediğini açıklamak; ve
• İşyerinde uygulanabilecek ortak kültürel farklılıkları, tabuları ve gelenekleri tanımlamak ve bu farklılıkları gözlemlemek ve onurlandırmak için yolları tartışmak. |
|
14) |
Konuk şikayetleri ile başa çıkmak:
• Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde ele almak için gerekli temel becerileri ve nitelikleri tanımak
• Uyumluluk oluşturmak ve müşteri ile ilişki kurmak için beceriler geliştirmek
• Konuşmanın kontrolünü sürdürürken empati sergilemek
• Müşterinin ihtiyaçlarını soru ve dinleme yoluyla oluşturma
• Zor müşteri duygusal tepkilerini etkisiz hale getirmek
• Tipik iş bazlı şikayetlerin etkin bir şekilde çözülmesi |
|
15) |
Final Sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|