Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•İş yeri iletişiminin üç yaygın biçimini ayırt edip tanımlamak ve her birinin çeşitli durumları ele almak için nasıl kullanılacağını açıklamak.
•Uygunsuz iletişimin ve kötü dinlemenin çalışma ortamında sahip olabileceği etkileri tartışmak. |
|
2) |
Çeşitli alanlardaki iletişimin tarihsel gelişimini gözden geçirin, insan iletişimi üzerine teori ve araştırmaları göz önünde bulundurmak; teknolojinin kitle iletişim kalıpları üzerindeki etkisini değerlendirmek; yaşam, iş ve kültürel bağlamlarda iletişim ilişkilerini araştırmak; iletişim sorunları, ülke içi zorluklar ve zorluklarla başa çıkma hakkında bilgi sağlar.
|
|
3) |
Yazılı iletişim:
• Teşekkür Yazma Notları,
• Resmi Mektuplar,
• Resmi olmayan mektuplar |
|
4) |
Sözel iletişim:
• Uygun Bir Tebrik Geliştirmek
• Sesli mesaj ile ilgilenmek
• Cep Telefonu Yapılıp ve Yapılmayacaklar |
|
5) |
Sözsüz iletişim:
• Beden dilinin anlamı: gözler ve gülümseme; jest; ayakta durma ve oturma pozisyonu; diğer davranışlar
• Beden dilinin doğru ifadesi |
|
6) |
Neden Görgü Önemlidir:
• Etik ve protokol tanımlama ve
• Görgü kurallarının ve protokol bilgisinin faydaları |
|
7) |
• İşyerinde uygulandıklarından uygun nezaket prensiplerini özetler;
• Farklı profesyonel durumlara uygun nezaket uygulama yollarını açıklamak |
|
8) |
Vize Sınavları |
|
9) |
İşyerinin Kuralları:
• Etkili Giriş Yaratmak
• Harika Bir İlk İzlenimin Yapılması
• Sinirliliği Azaltmak
• Kartvizitler Etkili Kullanmak
• Hatırlama İsimleri
• Renklerin Anlamı
• Ortak Elbise Kodlarını Yorumlama
• Ne Giyeceğine Karar Verme |
|
10) |
İş Sunumlarını Tasarlamak ve Sunmak:
• Etkin bir şekilde konuşma yaparak kişisel sunumunuzu geliştirecek beceriler, Sunum becerilerini geliştirme
• Daha başarılı bir kamu konuşmacısı olmak
• Sözel diplomasi için gerekli olan tüm önemli becerileri geliştirmek |
|
11) |
Protokol kuralları:
• Diplomatik ilişkilerin kurulması
• Kimlik bilgisi sunumu
• Öncelik sırası nedir ve resmi durumlarda nasıl uygulanır? |
|
12) |
Temel Masa Kuralları:
• Yer Ayarınızı Anlama
• Peçete Kullanımı
• Sofra adabı
• Hassas Durumlar ve Olası Çözümler
• Restoranda Sipariş Verme
• Kaçınılması gereken yiyecekler
• Alkollü İçkiler Hakkında
• Hesap ödemek
• Bahşiş |
|
13) |
Uluslararası görgü kuralları:
• Kültürel çeşitliliğin işyerini nasıl etkilediğini açıklamak; ve
• İşyerinde uygulanabilecek ortak kültürel farklılıkları, tabuları ve gelenekleri tanımlamak ve bu farklılıkları gözlemlemek ve onurlandırmak için yolları tartışmak. |
|
14) |
Konuk şikayetleri ile başa çıkmak:
• Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde ele almak için gerekli temel becerileri ve nitelikleri tanımak
• Uyumluluk oluşturmak ve müşteri ile ilişki kurmak için beceriler geliştirmek
• Konuşmanın kontrolünü sürdürürken empati sergilemek
• Müşterinin ihtiyaçlarını soru ve dinleme yoluyla oluşturma
• Zor müşteri duygusal tepkilerini etkisiz hale getirmek
• Tipik iş bazlı şikayetlerin etkin bir şekilde çözülmesi |
|
15) |
Final Sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|