Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursu tarif etme.
• Satışın önemini tanımlama.
• Karşılaştırmayı geleneksel satışla karşılaştırma.
• İyi bir satış elemanının özelliklerini açıklama.
. Misafirperverlikte satış rolü.
• Satış sürecini açıklama.
•Müfredat
• Ağırlama Satışlarına Genel Bakış |
|
2) |
• Toplantıları pazar segmentlerini listeleme
• Araştırmayı açıklama
• Sosyal stilleri açıklama
.Vücut diline dair ipuçları verme
• Dinleme becerilerini tanımlama
• Güvenin nasıl geliştirileceğini ve sürdürüleceğini açıklamak
• Bilgi toplama
• Sosyal Stili Kabul Etme Yaklaşımı
• Sözsüz İletişim, Dinleme ve Güven Yaklaşımı |
Ders programını gözden geçirmek.
Hospitality Sales Bölüm 1'i okuyup: Daha Akıllı Satışlar ve sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
3) |
• Liste açma teknikleri.
• Satış yaklaşımlarını sıralar.
• Açılışlar
• İhtiyaçlara Yönelik Tarama |
Hospitality Sales 2-3-4 bölümleri okuyun: Daha Akıllı Satış. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlama, sınıfta tartışmaya hazırlanmak. |
4) |
.Ürün karakteristiğine artı olarak sahibin faydasını tasvir etmek.
• Etkili sözlü iletişim becerileri geliştirmek.
•Sunum |
Hospitality Sales bölümlerinden 5-6. Bölümleri okuma.
Öğretim üyesinin anketine cevap verin, sınıfta tartışmaya hazırlanma.
Vaka çalışmasını okuyup cevapları gönderme. |
5) |
• İtirazlara cevap vermek için teknik ve araçları açıklamak.
• Karar aşamasında yaygın hataları tanımlamak.
• Satın alma sinyallerini listelemek.
• Satış personelinin kapanış davranışını açıklamak.
• Taahhütlerin nasıl kazanılacağını açıklamak.
•İtirazları işleme
• Taahhüdü Kazanmak |
Hospitality Sales bölüm 7'yi okuyun: Daha Akıllı Satış.
Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayın, sınıfta tartışmaya hazırlanın.
Vaka çalışmasını okuyun ve cevapları sunun, sınıfta tartışmaya hazırlanın |
6) |
• Nasıl takip edileceğini açıklama
• İlişkisi genişletmek için takip önerilerini listeleme
• Satış Sonrası Takip |
Eğitmenin verdiği ve sınıfta tartışmaya hazırlandığı gözden geçirme sorularını yanıtlamak.
Hospitality Sales 8-9 arası bölümleri okuma: Daha Akıllı Satış. |
7) |
• Otel sözleşmelerini açıklar.
• Geçişlerin nasıl yapılacağını açıklar.
• Rezervasyon sistemlerini tanımlayın
• Fonksiyon odası görevlerini tanımlayın.
• Görsel-işitsel ekipmanı sınıflandırır. |
10. bölümü okumak.
Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak. |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
• Gelir yönetiminin amacını tanımlamak
• Fiyatı tanımla
• Pazarlama karmasının 4 Ps'lik fiyatının önemini tartışmak
• Fiyatlandırmada arz ve talebin rolünü tanıtlamak
• Fiyatlandırmadaki maliyetlerin rolünü tanıtlamak
• Stratejik fiyatlandırmanın nasıl uygulanacağını açıklamak
• Gelir Yönetimine Giriş
• Stratejik Fiyatlandırma |
4. bölümü okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
10) |
• Fiyatlandırmadaki değerin rolünü tanımlamak
• Kalite ve fiyat arasındaki ilişkiyi karşılaştırma
• Hizmet ve fiyat arasındaki ilişkiyi karşılaştırma
• Kalite, hizmet ve fiyat arasındaki bağlantıyı açıklama
• Geliri yönetmenin on ilkesini listelemek
• Değer
• Diferansiyel Fiyatlama |
Konukseverlik Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden bölüm 1-2 okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
11) |
• Konaklama sektöründe gelir yöneticisini tanımlama
• Gelir yönetiminin yasal yönlerini açıklama
• Gelir yönetiminin etik yönlerini açıklama
• Talep tahmininin önemi
• Talep tahminlerini ve stratejik fiyatlandırmayı açıklama
• Gelir Yöneticisi'nin Rolü
• Tahmin Talebi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden 3-4. Bölümleri okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun |
12) |
• Pazarlama karmasını gözden geçirmek
• Stok yönetimini tanımlamak
• Envanter yönetimi için odaların nasıl karakterize edildiğini açıklamak
• Konukları pazar segmentlerine göre sınıflandırmak
• Stok ve fiyat yönetimi listeleme prensipleri
• Stok ve Fiyat Yönetimi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden 5-6. Bölümleri okuyup derste tartışmaya hazır olmak |
13) |
• Dağıtım kanallarının nasıl yönetileceğini açıklama.
• Dağıtım kanalı yönetiminin ilkelerini sıralamak.
• Konaklama gelir paradoksunu tartışmak
• STAR raporlarını analiz etmek
• Dağıtım Kanal Yönetimi
• Konaklama İçi Gelir Yönetimi Çabalarının Değerlendirilmesi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi bölümünden 7. bölümü okuyup derste tartışmaya hazırlanmak |
14) |
• Gelir yönetimini uygulayan kuruluşların özelliklerini tanımlamak.
• Hizmet endüstrilerini gelir optimizasyonu uygulayarak analiz etmek.
• Uzman gelir yönetimi görevlerini listelemek.
• Daha iyi iş kurma anahtarlarını listelemek.
• Orta ve güçlü pazarlarda daha iyi iş konularını tartışmak.
• Gelir Yönetiminin Özel Uygulamaları
• Daha İyi İş Yapma
• Final sınavı için özet ve hazırlık |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi 8-9-12-13 bölümlerini okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|