SKY205 20. yy. Sanatı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY205
Ders İsmi: 20. yy. Sanatı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, 20. yüzyıl sanatını modernizm bağlamında tarihsel olarak değerlendirmektir. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, 19. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın ortalarına kadar modern sanat tarihinde önemli anlar ve stil eğilimlerinin yanı sıra sosyal ve kültürel ilişkiler üzerinde duracağız. Dersler boyunca öğrenciler, metin, ders, tartışma ve görsel / işitsel kaynak kullanımı yoluyla konuyla ilgileneceklerdir.
Dersin İçeriği: Fransız İzlenimciliğinin oluşma dönemini tanımlayın.
Empresyonist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın
İzlenimciliğin etkisini açıklayın; renk ve fırça darbeleri
Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın
İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın
Empresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve onların amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Post-Empresyonizmin meydana geldiği süreyi tanımlayın
Post-Empresyonist hareketin nasıl bir gelişim gösterdiğini açıklayınız
Post-Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın
İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın
Fovizmin gerçekleştiği dönemi açıklayınız
Fovizm hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın
Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın.
En önemli ressamı, Fovizm'in Henri Matisse'sini tanımlayın • Alman Ekspresyonizminin gerçekleştiği dönemi tanımlayın
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Ekspresyonist hareketin nasıl başladığını açıklayabilecektir.
Die Brücke ve Der Blaue Reiter arasındaki farkı belirleyin
Dışavurumcu ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.
Rengin sembolik kullanımını tanımlayın ve tanımlayın; Dışavurumculuk: renklerin duygusal kullanımı; Fovizm
Kübist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın
Kübizm'in en önemli ressamı Pablo Picasso'yu tanımlayın
Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın.
Modern sanatçıların Afrika sanatına olan ilgisini açıklayın • Füturizmin oluşma dönemini tanımlayın
Fütürist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın
Fütüristlerin dönemin yeni teknolojik gelişmeleriyle kendilerini ilişkilendirme arzusunu tanımlayın
Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın.
Suprematizmin ve Oluşturmacılığın meydana geldiği dönemi tanımlayın
Suprematizm ve Yapılandırmacılık arasındaki farkı tanımlar.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Bu iki hareketin en önemli ressamlar Kazımir Malevich ve Vladimir Tatlin'i tanımlayın
Bauhaus'un meydana geldiği süreyi tanımlayın.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Bauhaus okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
En önemli sanatçıları ve tasarımcıları belirle, Wassily Kandinsky, Josef Albers
De Stijl'ün meydana geldiği süreyi tanımlayın.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Bauhaus ve De Stijl arasındaki farkı belirleyin
De Stijl okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
En önemli sanatçı ve tasarımcıları, Piet Mondrian ve Theo van Doesburg'u tanımlayınDada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
Dada'nın nasıl başladığını açıklayın
Dada hareketinin ismini nasıl aldığını açıklayın
Dada sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın.
Dada sanatçılarının ironi ve espri anlayışını ve ilk hazır nesneleri tanımlamalarını ve tanımlamalarını sağlamak
En önemli sanatçıyı, Dada'nın Marcel Duschamp'ı olarak tanımlayın

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) kuramsal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) sınav öncesi tekrar sınava hazırlık
1) Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması • Modern Sanatın ve hareketlerinin tanımlanması • Modernizmin ve sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. • Endüstriyel Devrimi ve bunun Batı Avrupa'daki ve sonuçta dünyadaki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın.
2) Ders değerlendirmesi • Modern Sanatın ve hareketlerinin tanımlanması • Modernizmin ve sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. • Endüstriyel Devrimi ve bunun Batı Avrupa'daki ve sonuçta dünyadaki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın.
3) Fransız İzlenimciliği Tartışması Fransız izlenimciliğinin oluşma dönemini tanımlayın • Empresyonist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • İzlenimciliğin etkisini tanımlayın; renk ve fırça darbeleri • Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın • İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın • Empresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın
4) Post-Empresyonizmin Tartışılması • Post-Empresyonizmin oluştuğu süreyi tanımlayın • Post-Empresyonist hareketin nasıl bir gelişim gösterdiğini tanımlayın • Post-Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın • İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın
5) Fovizm • Fovizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Fovizm hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli ressamı belirleyelim, Fauvism'den Henri Matisse
6) Dışavurumculuk • Alman Ekspresyonizmi'nin döneminin tanımlanması • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • İfade hareketinin nasıl başladığını açıklayın • Die Brücke ve Der Blaue Reiter arasındaki farkı belirleyin • Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Renk sembolik kullanımını açıklayın ve tanımlayın; Dışavurumculuk: renklerin duygusal kullanımı; Fovizm
7) Kübizm Kübizmin meydana geldiği zamanı tanımlayın • Kübist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • Kübizm'in en önemli ressamı Pablo Picasso'yu tanımlayın • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Modern sanatçıların Afrika sanatına olan ilgisini açıklayın
8) French Impressionism, Fauvism, Expressionism & Cubism ara sınav
9) Fütürizm 279/5000 • Füturizmin oluşma dönemini tanımlayın • Fütürist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • Fütüristlerin dönemin yeni teknolojik gelişmeleriyle kendilerini ilişkilendirme arzusunu belirlemek • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
10) süpremaztizm ve inşacılık • Suprematizmin ve Oluşturmacılığın meydana geldiği süreyi tanımlayın • Suprematizm ve Yapılandırmacılık arasındaki farkı tanımlar • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bu iki hareketin en önemli ressamlarından Kazımir Maleviç ve Vladimir Tatlin'i tanımlayın
11) Bauhaus • Bauhaus'un oluştuğu süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bauhaus okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli olanı belirleyin
12) De Stijl • De Stijl'in meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bauhaus ve De Stijl arasındaki farkı tanımlayın • De Stijl okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli sanatçı ve tasarımcıları, Piet Mondrian ve Theo van Doesburg'u tanımlayın
13) Surrealism Dada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Dada'nın nasıl başladığını açıklayın • Dada hareketinin ismini nasıl aldığını açıklayın • Dada sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Dada sanatçılarının ironi ve espri anlayışını ve ilk hazır nesneleri tanımlamalarını ve tanımlamalarını sağlamak • En önemli sanatçıyı, Dada'nın Marcel Duschamp'ı olarak tanımlayın
14) Surrealism • Sürrealizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Sürrealizm'in nasıl başladığını açıklayın • Sürrealizm sanatçısının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın • Sürrealist sanatçıların bilinçaltı kullanımını tanımlayın ve tanımlayın Düzenleme önerin
15) genel genel
16) final sınavı final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık makaleler olarak belirlenmektedir
Lecture notes are set as weekly articles
Diğer Kaynaklar: Arnason , H. H., History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography, 7th edition, Boston: Pearson, 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 2 2
Proje 2 6
Ödevler 15 15
Ara Juri 1 3
Ara Sınavlar 3 18
Rapor Teslimi 3 9
Final 1 3
Toplam İş Yükü 168