BBA386 Fundamentals of Constitutional Lawİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BBA386
Ders İsmi: Fundamentals of Constitutional Law
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FİKRET ERKUT EMCİOGLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FİKRET ERKUT EMCİOGLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı devletin niteliğini, yapısını, temel organlarını ve kuruluşunu ve bunlar arasındaki ilişkileri ve kişilerin temel hak ve hürriyetlerini belirleyen anayasanın temel konularının anlatılmasıdır. Teorik olarak ortaya konulan bilgiler
uygulama örnekleri ile somutlaştırılmaya çalışılmaktadır.
Dersin İçeriği: Anayasa Hukukunun bilgi kaynakları ve anayasa hukuku kavramı, maddi ve şekli anlamda anayasa, anayasa türleri, anayasacılık hareketleri, kurucu iktidar, temel hak ve hürriyetler, temel hak ve hürriyetlerin sınırlandırılması, anayasaya uygunluk denetimi / anayasa yargısı, başkanlık ve parlamenter

hükümet sistemleri, demokrasi ve hukuk devleti, yargı bağımsızlığı ve HSYK, bireysel başvuru, yaşama hakkı ve ifade özgürlüğü, AİHS’ye göre düşünce, vicdan ve din özgürlüğü, AİHS’ye göre özel hayatın korunması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye'deki devlet geleneğini tanır
2) Türkiye'nin modernleşme sürecini analiz eder
3) Yasama, yürütme, yargı kavramlarını ve işleyişlerini açıklar
4) Anayasanın değiştirilme usulu öğrenilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yok
1) Egemenliğin kullanımına bağlı olarak devlet modelleri İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
2) Anayasa hukukunun kaynakları İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
3) Siyasal Güç ve Meşruiyeti İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
4) Birincil Kurucu Güç İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
5) Türetilmiş Kurucu Güç İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
6) Anayasal Yöntem Hukuku İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
7) Devlet, Devleti Ortaya Çıkaran Koşullar ve İdeolojik Boyut İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
8) Vize Sınavı Yok
9) Devlet Türleri İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
10) Egemenliğin kullanımına bağlı olarak devlet türleri İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
11) Seçimler, seçim sistemleri ve siyasi partiler İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
12) Temel Hak ve Özgürlükler İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
13) Yasam, Yürütme, Yargı İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
14) Güçler Ayrılığı ve Siyasal Rejimler İ.Ö. Kaboğlu ve K. Gözler, ilgili kısmın okunması
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İ.Ö. Kaboğlu, Anayasa Hukuku Dersleri, Legal, 9. Bası, İstanbul, 2014. K. Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Ders Kitabı, Ekin, Bursa, 2014
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Sunum / Seminer 15 30
Ara Sınavlar 14 42
Final 15 45
Toplam İş Yükü 177