Gıda Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BNKS308 | ||||||||
Ders İsmi: | Reasürans Türleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin şu kavramları tanımasını sağlamaktır: reasürans; ihtiyari reasürans; bölüşmeli ve otomatik reasürans anlaşmaları; kotpar anlaşmaları; eksedan anlaşmaları; ihtiyari anlaşmalar; bölüşmesiz reasürans anlaşmaları; hasar fazlası reasürans; hasar oranı reasürans; pool anlaşmaları; reasürans uygulamaları. |
Dersin İçeriği: | Reasürans; ihtiyari reasürans; bölüşmeli ve otomatik reasürans anlaşmaları; kotpar anlaşmaları; eksedan anlaşmaları; ihtiyari anlaşmalar; bölüşmesiz reasürans anlaşmaları; hasar fazlası reasürans; hasar oranı reasürans; pool anlaşmaları; reasürans uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders içeriğinin incelenmesi. • Sigotacılıkta Reasürans kavramının açıklanması. • Reasürans nedir? • Reasürans özellikleri • Reasürans ve sigorta | okuma |
2) | • Reasürans türleri nelerdir? • Orantılı Reasürans nedir? • Orantılı Reasürans olumlu yönleri • Orantılı Reasürans olumsuz yönleri • Örnekler | İzlencenin gözden geçirilmesi. |
3) | • Orantısız Reasürans nedir? • Orantısız Reasürans olumlu yönleri • Orantısız Reasürans olumsuz yönleri • Örnekler | Dersin tekrarı. |
4) | • İhtiyari reasürans • İhtiyari reasürans uygulamaları • İhtiyari reasürans olumlu yönleri • İhtiyari reasürans olumsuz yönleri | Dersin tekrarı. |
5) | • İhtiyari reasürans örnek çalışmalar | Dersin tekrarı. |
6) | • Kotpar reasürans • Kotpar reasürans uygulamaları • Kotpar reasürans olumlu yönleri • Kotpar reasürans olumsuz yönleri | Dersin tekrarı. |
7) | • Kotpar reasürans örnek çalışmalar | Dersin tekrarı. |
8) | • VİZE • Vizenin tartışılması. • Vize sınav cevaplarının sınav sonrası cevapları (zamana bağlı olarak). | Dersin tekrarı. |
9) | • Trete reasürans • Trete reasürans uygulamaları • Trete reasürans olumlu yönleri • Trete reasürans olumsuz yönleri | Yok. |
10) | • Trete dengesi nedir? • 2.Trete reasürans • 2.Trete reasürans uygulamaları • 2.Trete reasürans olumlu yönleri • 2.Trete reasürans olumsuz yönleri | Dersin tekrarı. |
11) | • Trete reasürans örnek çalışmalar | Dersin tekrarı. |
12) | • Hasar fazlası (XOL) reasürans • Hasar fazlası reasürans uygulamaları • Hasar fazlası reasürans olumlu yönleri • Hasar fazlası reasürans olumsuz yönleri • Hasar fazlası reasürans örnek çalışmalar | Dersin tekrarı. |
13) | • Stop Loss reasürans • Stop Loss reasürans uygulamaları • Stop Loss reasürans olumlu yönleri • Stop Loss reasürans olumsuz yönleri • Stop Loss reasürans örnek çalışmalar | Dersin tekrarı. |
14) | • Koasürans nedir? • Koasürans uygulamaları • Koasürans olumlu yönleri • Koasürans olumsuz yönleri • Koasürans örnek çalışmalar • Reasürans İşlemlerinde etik ilke ve kuralların önemi • Reasürans İşlemlerinde etik ilke ve kuralların ekonomik birimler açısından önemine değinmek. • • Koasürans nedir? • Koasürans uygulamaları • Koasürans olumlu yönleri • Koasürans olumsuz yönleri • Koasürans örnek çalışmalar • Reasürans İşlemlerinde etik ilke ve kuralların önemi • Reasürans İşlemlerinde etik ilke ve kuralların ekonomik birimler açısından önemine değinmek. | Dersin tekrarı. |
15) | • Öğrencilerin final sınavı yoluyla değerlendirilmesi. • Dönem içerisnde bahsedilen konuların değerlemeye tabi tutulması. • 60 dakikalık sınav süresince, işlenen tüm konulardan sorumlu olan öğrencilerin, minimum yeterli seviyeye ulaşılmaının tesbiti. • Dönem içerisinde işlenen konular | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | The institution recognizes the use of the textbook in the classroom as part of the educational methodology and strategy applied in diverse materials. The textbook is part of the curriculum and is used to reach the student in an effective manner in the classroom. Every student is expected to acquire and use the textbook.) Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Kurum, ders kitabının çeşitli materyallerde uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta kullanılmasını kabul eder. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta öğrenciye etkili bir şekilde ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını alması ve kullanması beklenir.) Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||||||||||||||||||
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||||
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
11) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
12) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
13) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
14) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
15) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
18) | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | |
19) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
20) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
21) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
22) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
23) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Grup Projesi | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ödevler | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 193 |