FNCE405 Central Banking and Monetary Policyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Geomatik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Geomatik Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNCE405
Ders İsmi: Central Banking and Monetary Policy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu, bankaların bankalarının merkez bankasıdır. parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; para politikasının döviz kuru aktarma mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; tartışma
Dersin İçeriği: Merkez bankalarının hedefleri, merkez bankasının bilançosu; parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; döviz kuru hedeflemesi; para politikasının aktarım mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; Modern para yaratma ve ekonomik aktiviteye etkilerinin tartışılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Merkez bankalarının kurumsal özelliklerini sağlamak
2) Para politikasının temel araç ve stratejilerini tanımak.
3) Belirlenen kilit konularla ilgili mevcut uygulamaları küresel olarak tartışın ve analiz edin
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Para politikası kararlarının aktarım mekanizmalarını belirlemek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Describe the course • Quick Recap: Define Money in economic sense and Explain the Functions of Money • Quick Recap: Recognize Money and the monetary aggregates • Quick Recap: Define The time value of money and the present value concept • Quick Recap: Recognize the Bond Market • Syllabus. • Explain the Meaning of Money • Explain Medium of Exchange as function money. • Explain Unit of Account as a Function of Money. • Explain Store of Value as a Function of Money. • Discuss the ways how to measure Interest Rates. • Discuss Present Value. • Discuss Yield to Maturity. yok
2) • Hızlı Özet: Bankacılığın Genel İlkelerini Tanıyın • Fiyat İstikrar Hedefini ve Nominal Çapayı Açıklayın • Para Politikasının Diğer Hedeflerini Belirle • Tartışma: Fiyat İstikrarı Para Politikasının Temel Amacı Olmalı mı? • Merkez Bankalarının Yapısını ve Bağımsızlığını, dünyadaki etik ve politik düşüncelere uygun olarak açıklamak. • FED'i analiz edin • Avrupa Merkez Bankası’nın analizi • Kanada Bankası Analizi • Japonya Bankası analiz • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası analiz etmek • Daha Fazla Bağımsızlığa Doğru Eğilimini Analiz Edin Mishkin, 95-161. Sayfalardaki 3. ve 4. Bölümlerde okuyun. Mishkin, 232-260 ve 360-385 sayfalarındaki Bölüm 9 ve 14'ü okuyun.
3) • Para Arzında Oyuncuları Tanımlamak • CB'nin Bilançosunu Açıklayın • Para Tabanı'nın kontrolünü göstermek • Çoklu Mevduat Yaratılışını Açıklayın • Para Arzını belirleyen faktörleri belirtmek ve tartışmak • Para Çarpanının türetilmesini analiz etmek • Para Arzı Sürecinde Dört Oyuncu Belirleme • Fed’in Bilançosunu Analiz Etme • Para Tabanı'nın Kontrolünü Tartışın • Açık Piyasa İşlemlerini Tartışın • İndirim Kredileri (Likidite Penceresi) Politikasını Tanıma • Çoklu Mevduat Yaratma Haklı Mishkin, sayfa 156-410'daki 15. bölüme bakın. Ders Notlarını Gözden Geçirin

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016
ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2
Diğer Kaynaklar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016
ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 52
Proje 1 12
Ödevler 4 12
Küçük Sınavlar 3 6
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 22
Toplam İş Yükü 167