Otomotiv Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE405 | ||||||||
Ders İsmi: | Central Banking and Monetary Policy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu, bankaların bankalarının merkez bankasıdır. parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; para politikasının döviz kuru aktarma mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; tartışma |
Dersin İçeriği: | Merkez bankalarının hedefleri, merkez bankasının bilançosu; parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; döviz kuru hedeflemesi; para politikasının aktarım mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; Modern para yaratma ve ekonomik aktiviteye etkilerinin tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Describe the course • Quick Recap: Define Money in economic sense and Explain the Functions of Money • Quick Recap: Recognize Money and the monetary aggregates • Quick Recap: Define The time value of money and the present value concept • Quick Recap: Recognize the Bond Market • Syllabus. • Explain the Meaning of Money • Explain Medium of Exchange as function money. • Explain Unit of Account as a Function of Money. • Explain Store of Value as a Function of Money. • Discuss the ways how to measure Interest Rates. • Discuss Present Value. • Discuss Yield to Maturity. | yok |
2) | • Hızlı Özet: Bankacılığın Genel İlkelerini Tanıyın • Fiyat İstikrar Hedefini ve Nominal Çapayı Açıklayın • Para Politikasının Diğer Hedeflerini Belirle • Tartışma: Fiyat İstikrarı Para Politikasının Temel Amacı Olmalı mı? • Merkez Bankalarının Yapısını ve Bağımsızlığını, dünyadaki etik ve politik düşüncelere uygun olarak açıklamak. • FED'i analiz edin • Avrupa Merkez Bankası’nın analizi • Kanada Bankası Analizi • Japonya Bankası analiz • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası analiz etmek • Daha Fazla Bağımsızlığa Doğru Eğilimini Analiz Edin | Mishkin, 95-161. Sayfalardaki 3. ve 4. Bölümlerde okuyun. Mishkin, 232-260 ve 360-385 sayfalarındaki Bölüm 9 ve 14'ü okuyun. |
3) | • Para Arzında Oyuncuları Tanımlamak • CB'nin Bilançosunu Açıklayın • Para Tabanı'nın kontrolünü göstermek • Çoklu Mevduat Yaratılışını Açıklayın • Para Arzını belirleyen faktörleri belirtmek ve tartışmak • Para Çarpanının türetilmesini analiz etmek • Para Arzı Sürecinde Dört Oyuncu Belirleme • Fed’in Bilançosunu Analiz Etme • Para Tabanı'nın Kontrolünü Tartışın • Açık Piyasa İşlemlerini Tartışın • İndirim Kredileri (Likidite Penceresi) Politikasını Tanıma • Çoklu Mevduat Yaratma Haklı | Mishkin, sayfa 156-410'daki 15. bölüme bakın. Ders Notlarını Gözden Geçirin |
Ders Notları / Kitaplar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Diğer Kaynaklar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 52 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 167 |