Gıda Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE405 | ||||||||
Ders İsmi: | Central Banking and Monetary Policy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu, bankaların bankalarının merkez bankasıdır. parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; para politikasının döviz kuru aktarma mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; tartışma |
Dersin İçeriği: | Merkez bankalarının hedefleri, merkez bankasının bilançosu; parasal taban; çoklu mevduat yaratma; para çarpanı; Bankalararası piyasa (rezerv piyasası); açık piyasa işlemleri; indirim politikası; rezerv gereksinimleri; parasal hedefleme; enflasyon hedeflemesi; Taylor kuralı; sterilize edilmemiş ve sterilize edilmiş müdahaleler; döviz kuru hedeflemesi; para politikasının aktarım mekanizmaları; sıfır faiz politikası; nicel hareketlilik politikası; Modern para yaratma ve ekonomik aktiviteye etkilerinin tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Describe the course • Quick Recap: Define Money in economic sense and Explain the Functions of Money • Quick Recap: Recognize Money and the monetary aggregates • Quick Recap: Define The time value of money and the present value concept • Quick Recap: Recognize the Bond Market • Syllabus. • Explain the Meaning of Money • Explain Medium of Exchange as function money. • Explain Unit of Account as a Function of Money. • Explain Store of Value as a Function of Money. • Discuss the ways how to measure Interest Rates. • Discuss Present Value. • Discuss Yield to Maturity. | yok |
2) | • Hızlı Özet: Bankacılığın Genel İlkelerini Tanıyın • Fiyat İstikrar Hedefini ve Nominal Çapayı Açıklayın • Para Politikasının Diğer Hedeflerini Belirle • Tartışma: Fiyat İstikrarı Para Politikasının Temel Amacı Olmalı mı? • Merkez Bankalarının Yapısını ve Bağımsızlığını, dünyadaki etik ve politik düşüncelere uygun olarak açıklamak. • FED'i analiz edin • Avrupa Merkez Bankası’nın analizi • Kanada Bankası Analizi • Japonya Bankası analiz • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası analiz etmek • Daha Fazla Bağımsızlığa Doğru Eğilimini Analiz Edin | Mishkin, 95-161. Sayfalardaki 3. ve 4. Bölümlerde okuyun. Mishkin, 232-260 ve 360-385 sayfalarındaki Bölüm 9 ve 14'ü okuyun. |
3) | • Para Arzında Oyuncuları Tanımlamak • CB'nin Bilançosunu Açıklayın • Para Tabanı'nın kontrolünü göstermek • Çoklu Mevduat Yaratılışını Açıklayın • Para Arzını belirleyen faktörleri belirtmek ve tartışmak • Para Çarpanının türetilmesini analiz etmek • Para Arzı Sürecinde Dört Oyuncu Belirleme • Fed’in Bilançosunu Analiz Etme • Para Tabanı'nın Kontrolünü Tartışın • Açık Piyasa İşlemlerini Tartışın • İndirim Kredileri (Likidite Penceresi) Politikasını Tanıma • Çoklu Mevduat Yaratma Haklı | Mishkin, sayfa 156-410'daki 15. bölüme bakın. Ders Notlarını Gözden Geçirin |
Ders Notları / Kitaplar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Diğer Kaynaklar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||||||||||||||||||
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||||
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
11) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
12) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
13) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
14) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
15) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
18) | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | |
19) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
20) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
21) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
22) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
23) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 52 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 167 |