IRL407 International Conflict and Conflict Resolution İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL407
Ders İsmi: International Conflict and Conflict Resolution
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Öğr.Gör.Dr. MELTEM ERSOY
Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası ilişkileri şekillendiren ana olgulardan olan çatışmanın nedenleri ve çözümlenmesi konusunda temel düşünüş mantığını anlamalarına yardımcı olmaktır. Bu doğrultuda uluslararası çatışmaların neden ortaya çıktığına dair yaklaşımların tartışılması ve bu yaklaşımların güncel çatışmalarda denenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Uluslararası Çatışma ve Çatışma Çözümü’nde Temel Kavramlar; Klasik Dönem Çatışma Teorileri; Modern Dönem Çatışma Teorileri; Birleşmiş Milletlerin Çatışma Tanımı ve Uluslararası Hukuk; 21. Yüzyıldaki Çatışmalar ve Yeni Çatışma Çözümü Modelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Uluslararası çatışmaya dair teorik yaklaşımları değerlendirir.
2) • Farklı çatışma çözümü yöntemlerini karşılaştırarak hangi yöntemin hangi çatışma türünde daha etkili olduğunu şematize eder.
3) • Peloponezya Savaşlarından uluslararası ilişkilerin güncel sorunlarına kadar geçen dönem içerisinde çatışmanın nasıl bir evrim geçirdiğini tartışır.
4) • Çatışma çözümünün temel mekanizmalarını analiz eder. • Müzakare ve Arabulucuk yöntemlerini vakalara uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersi tanır. • İzlenceyi inceler. • Sunum yapmak üzere hazırlanması gereken örgütlerin listesini inceler. • Ödevleri değerlendirir. • Sunulacak olan proje ve sunumu üzerinde bilgilenir • Önerileri tartışmak. • İzlenceyi tanır. • Ders taslağını tartışır. • Dersin içeriğini değerlendirir. • Sunum konularını karşılaştırır. • Sunum yapılma metodunu tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 1-45.
2) • Uluslararası Çatışma ve Çatışma çözümünün temel kavramlarını tanımlar. • Çatışmanın öncelikli kaynaklarını açıklar. • Farklı çağ ve dönemlerdeki çatışma kaynaklarını karşılaştırır. • Hangi dönemde hangi çatışma kaynaklarının öne çıktığını değerlendirir. • Çatışmanın durdurulmasında etkili olabilecek güçleri sıralar. • Uluslararası çatışmaların dinamiklerini yaratan politik girdileri açıklar. • Çatışma yönetimi süreçlerinde kültür ve iletişimin rolünü ortaya koyar. • Ekonominin çatışmalardaki önemini tartışır. • Çatışmanın parçası olmuş modern devletlerin siyasal yapılarını sınıflandırır. • Siyasal yapıların çatışmaya etkilerini değerlendirir. • Toplumların çatışmaların durdurlmasındaki güçlerini tartışır. Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch,2013, ss. 1-45.
3) • Klasik dönem çatışma yaklaşımlarını sıralar. • Farklı yaklaşımları tanımlar. • Klasik dönem çatışma yaklaşımlarını etkileyen tarihsel arka planı açıklar. • Klasik dönem düşünürlerini ele alır. • Klasik düşünürlerin çatışma yaklaşımlarını karşılaştırır. • Peloponezya Savaşlarını inceler. • Tukidides’in önermelerini değerlendirir. • Sun Tzu’nun savaşa dair yaklaşımlarını ortaya koyar. • Napolyon Savaşlarının Clausewitz’in görüşlerine etkisini inceler. • Clausewitz’in savaş yaklaşımını tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 47-100
4) • Çatışma üzerine modern teorileri listeler. • Uluslararası ilişkiler kuramlarının çatışma yaklaşımlarını tanımlamak. • Uluslararası ilişkilerdeki analiz düzeyi meselesini açıklar. • Analiz düzeylerinin çatışma analizindeki önemini ortaya koyar. • Tarihsel olaylar bağlamında modern düşünürlerin yaklaşımlarını değerlendirir. • Modern ve klasik dönem arası yaklaşım farklarını karşılaştırır. • Dünya Savaşlarını ve teorik yaklaşımlara olan etkilerini tanır. • Realist teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Carr, Waltz ve Gilpin’in önermeleri ışığında açıklar. • Marksist teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Lenin ve Kautsky’nin önermeleri ışığında açıklar. • Liberal teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Keohane&Nye, Doyle ve Rosecrance önermeleri ışığında değerlendirir. • Realist, Liberal ve Marksist teorilerin yaklaşımlarını karşılaştırır. • Analiz düzeyi olgusunu tanır ve çatışma analizinde nasıl kullanıldığını tartışır. • Hangi teorinin önermelerinin çatışmanın kaynaklarını anlamada ve hangisinin mekanizmalarının çatışma çözümünde daha faydalı olduğunu tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 103-255.
5) • I. Dünya Savaşının sebeplerini tanımlar. • II. Dünya Savaşının çıkışının engellenemeyişinin sebeplerini değerlendirir. • II. Dünya Savaşının politik dinamiklerini ortaya koyar. • Kitlesel savaşlardan kısıtlı çatışmalara uzanan dönüşüm sürecini analiz eder. • Modern çatışmaların durdurulması hususunda barış misyonlarının rolünü inceler. • Günümüz çatışmalarını 20. Yüzyıl çatışmaları ile karşılaştırır. • I. Dünya Savaşının şartları ve gelişmelerini açıklar. • İki savaş arası dönemin oluşan çatışmalarının ve II. Dünya Savaşının çıkmasının önlenmesi konusundaki başarısızlığını değerlendirir. • II. Dünya Savaşının şartları ve gelişmelerini açıklar. • Kitlesel savaşlardan kısıtlı çatışma modeline geçilen süreci alansal ve dönemsel olarak ortaya koyar. • Barış misyonlarını ve güncel çatışmaların durdurulmasındaki işlevlerini belirler. • BM’nin çatışmaların kontrolü ve durdurulması konusundaki başarısını tartışır. • Çatışmaların dönüşümünü ve uluslararası toplumun bu dönüşüme olan tepkilerini tartışır. Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 257-380
6) • Uluslararası istikrarın önemini açıklar. • Çatışmaya uzanan adımlar kapsamında BM’nin rolünü değerlendirir. • Çatışma çözümü açısından müzakere süreçlerini önemini ortaya koyar. • Müzakare süreçlerinin nasıl işlediğini tasvir eder. • Farklı müzakere modellerini karşılaştırır. • Çatışma çözüm sürecinde arabulucuğun önem ve işlevini tartışır. • Uluslararası istikrar bağlamında Hedley Bull’un adalet ve düzen kavramları üzerinden yürüttüğü tartışmayı inceler. • BM’nin çatışmalardaki konumunun yaptırımlar, Güvenlik Konseyi kararları ve barış misyonları üzerinden değerlendirir. • İki taraflı ve çok taraflı müzakereleri karşılaştırır. • Müzakere süreçlerini analiz eder. • Arabulucuların çatışma çözümündeki rol ve işlevlerini tartışır. Ödev: Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Avrupa’da olanları sınav sonrasındaki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
7) • Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir. • Hangi dönemde hangi çatışma kaynaklarının öne çıktığını değerlendirir. • Klasik düşünürlerin çatışma yaklaşımlarını karşılaştırır • Uluslararası ilişkilerdeki analiz düzeyi meselesini açıklar. • II. Dünya Savaşının çıkışının engellenemeyişinin sebeplerini değerlendirir. • BM’nin çatışmaların kontrolü ve durdurulması konusundaki başarısını tartışır. • Vize sınavı ile bilgilerini sınar. • Uluslararası çatışmaların dinamiklerini yaratan politik girdileri açıklar • Clausewitz’in savaş yaklaşımını tartışır. • Hangi teorinin önermelerinin çatışmanın kaynaklarını anlamada ve hangisinin mekanizmalarının çatışma çözümünde daha faydalı olduğunu tartışır. • Modern çatışmaların durdurulması hususunda barış misyonlarının rolünü sorgular. • BM’nin çatışmalardaki konumunun yaptırımlar, Güvenlik Konseyi kararları ve barış misyonları üzerinden değerlendirir.
8) • Avrupa’daki farklı çatışmaları açıklar. • Avrupa’daki çatışmaları karşılaştırır. • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Avrupa’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Avrupa’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kıbrıs’taki çatışmayı açıklar. • Eski Yugoslavya’da yaşanan çatışmayı inceler. • Yugoslavya’daki çatışma çözümünü inceler. • Kıbrıs’taki BM Barış Misyonunu tarihi, amacı ve faaliyetleri ile ele alır. • Kıbrıs’taki müzakare sürecini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Amerika’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
9) • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Amerika’daki çatışmaları karşılaştırır. • Amerika’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Amerika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Amerika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Küba füzeler krizini aktarır. • Nikaragua’daki çatışmayı açıklar. • Küba Krizindeki çatışma çözümünü inceler. • Küba Krizindeki iki taraflı iletişimin çatışma çözümündeki önemini ortaya koyar. • Nikaragua’daki çatışma çözümü sürecini ele alır. • Küba krizindeki çatışma çözümünün önemini değerlendirir. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Asya’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
10) • Asya’daki farklı çatışmaları açıklar. • Asya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Asya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Asya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Asya’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Vietnam Savaşı’nı açıklar. • Kore’deki çatışmayı ortaya koyar. • Vietnam Savaşı sonrasında ateşlenen çatışmaları inceler. • Kore’deki çatışmanın uluslararası istikrara olan etkisini ele alır. • Kore’de yürütülen müzakereleri değerlendirir. • Vietnam Savaşı’ndaki ve Vietnam sonrası çatışmalardaki uzlaşı süreçlerini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Afrika’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
11) • Afrika’daki farklı çatışmaları açıklamak. • Afrika’daki çatışmaları karşılaştırmak. • Afrika’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koymak. • Hangi analiz düzeyinin Afrika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Afrika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Ruanda’daki çatışmayı tasvir eder. • Sierra Lione’deki çatışmayı aktarır. • Ruanda’daki çatışma çözümünü inceler. • Ruanda’daki çatışma çözümünün başarısını değerlendirir. • Ruanda ve Sierra Lione’deki çatışma çözümü süreçlerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Kafkasya’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
12) • Kafkasya’daki farklı çatışmaları açıklar. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Kafkasya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Kafkasya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Kafkasya’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Dağlık Karabağ çatışmasını tasvir eder. • Çeçenistan’daki çatışmayı açıklar. • Dağlık Karabağ çatışmasının bölgesel ve uluslararası istikrara olan etkilerini tartışır. • Çeçenya çatışmasını bölgeselleştiren diğer çatışmaları değerlendirir. • Çeçenistan’daki çatışma çözümünü tartışır. • Dağlık Karabağ’daki çatışma çözümü sürecini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Ortadoğu’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir..
13) • Ortadoğu’daki farklı çatışmaları açıklar • Ortadoğu’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Ortadoğu’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • İsrail-Filistin çatışmasını açıklar. • Lübnan’daki çatışmayı ortaya koyar. • Filistin-İsrail arasındaki müzakere süreçlerini analiz eder. • Filistin-İsrail çatışmasındaki arabuluculuk mekanizmalarını değerlendirir. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır. • Lübnan’daki çatışma çözümü sürecini kritize eder.
14) • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Hangi analiz düzeyinin Asya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Afrika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kıbrıs’taki BM Barış Misyonunu tarihi, amacı ve faaliyetleri ile ele alır. • Küba Krizindeki iki taraflı iletişimin çatışma çözümündeki önemini ortaya koyar. • Vietnam Savaşı’ndaki ve Vietnam sonrası çatışmalardaki uzlaşı süreçlerini tartışır. • Ruanda ve Sierra Lione’deki çatışma çözümü süreçlerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır. • Dağlık Karabağ çatışmasının bölgesel ve uluslararası istikrara olan etkilerini tartışır. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır.
15) • Bilgiler final sınavı ile ölçülür. • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Asya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Afrika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Final sınavı ile bilgilerini sınar. • Yugoslavya’daki çatışma çözümünü inceler. • Küba Krizindeki çatışma çözümünü inceler. • Vietnam Savaşı sonrasında ateşlenen çatışmaları inceler. • Ruanda’daki çatışma çözümünün başarısını değerlendirir. • Çeçenya çatışmasını bölgeselleştiren diğer çatışmaları değerlendirir. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nye, J. & Welch, D. Understanding Global Conflict and Cooperation, Pearson Publishing, 2013. (ISBN: 0205851630 )

Nye, J. & Welch, D. Küresel Çatışmayı ve İşbirliğini Anlamak, İş Bankası Yayınları, 2013. (ISBN: 9786053600664)


Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Proje 15 45
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180