Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT303 | ||||||||
Ders İsmi: | Yönetim Bilişim Sistemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
EMEL KOÇ Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, yönetim bilişim sistemlerinin etkileri ve küreselleşmeye olan ilişkisi hakkında öğrencilerimize bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Enformasyon sistemlerinin iş piyasasına olan önemi anlatılmaktadır. Enformasyon sistemlerinin yapısını oluşturan organizasyon, teknoloji ve yönetim ele alınmaktadır. Enformasyon sistemleri incelenirken, konuya yönelik farklı akademik disiplinler ile olan ilişkileri de incelenir. CRM , TPS , SCM , DSS ve ESS gibi farklı otomasyon sistemleri de ders boyunca tanımlanır. Ayrıca , donanım, yazılım, bilgi sistemlerinin güvenliğini ile iş zekası da belirtilmektedir. E-ticaret, telekomünikasyon ve internet tabanlı teknolojiler konuları da açıklanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bilişim sistemlerinin kurumsal temelleri; donanım; yazılım; kablosuz iletişim; internet; bilişim sistemleri; kurumsal kaynak planlama sistemleri; planlama; uygulama ve yönetim bilişim sistemlerinin aşamaları; uygulama alanları; karar verme yöntemleri ve yönetim fonksiyonlarına etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim Bilişim Sistemlerinin altyapısı öğrenmek Küreselleşmeyi tanımlamak | |
2) | Otomasyon sistemlerini tanımlamak CRM, ESS, SCM, TPS, DSS, ERP sistemlerini açıklamak | yönetim bilişim sistemlerinin tarihsel gelişimini araştırmak |
3) | E-iş kavramını tanımlamak Elektronik iş altyapısını incelemek | otomasyon sistemlerine örnek vermek |
4) | Bilgi sistemleri rekabet avantajı modellerini tanımlar Rekabet avantajını | Farklı e-iş modellerini listelemek |
5) | Donanım ve yazılım altyapısın incelemek Bilgi teknolojisi altyapısını incelemek | MIS perspektifinde DELL firmasını araştırmak |
6) | Veritabanı yönetim sistemleri Veritabanı sistemlerini listelemek | Raid sistemlerini araştırmak |
7) | Kablosuz ve internet teknolojileri İletişim ve bulut bilişimi sistemleri | Mevcut tüm veritabanı sistemlerinin listelenmesi |
8) | vize sınavı | |
9) | Enformasyon sistemlerinde ağ güvenliği | |
10) | Operasyonel mükemmellik ve kurumsal uygulamaların tespiti IT uygulamaları ve müşteri samimiyetinin tanımlanması | BT ortamında, dünya çapında ünlü hack saldırılarının listelenmesi |
11) | E- ticaretin tanımlanması Konu hakkında yorum, sunum ve tartışma | |
12) | Karar destek sistemleri Yapay zeka ve karar destek sistemleri | e-ticaret modellerini araştırmak |
13) | Proje yönetimi konusu Gant ve Pert çizelgelerini özetlemek | DSS kullanan firmaların incelenmesi |
14) | Genel Özet | Sınav Çalışması |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitap: Management Information Systems (12. Sürüm), Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 79 |
Küçük Sınavlar | 12 | 29 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 174 |