İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT303 | ||||||||
Ders İsmi: | Yönetim Bilişim Sistemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
EMEL KOÇ Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, yönetim bilişim sistemlerinin etkileri ve küreselleşmeye olan ilişkisi hakkında öğrencilerimize bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Enformasyon sistemlerinin iş piyasasına olan önemi anlatılmaktadır. Enformasyon sistemlerinin yapısını oluşturan organizasyon, teknoloji ve yönetim ele alınmaktadır. Enformasyon sistemleri incelenirken, konuya yönelik farklı akademik disiplinler ile olan ilişkileri de incelenir. CRM , TPS , SCM , DSS ve ESS gibi farklı otomasyon sistemleri de ders boyunca tanımlanır. Ayrıca , donanım, yazılım, bilgi sistemlerinin güvenliğini ile iş zekası da belirtilmektedir. E-ticaret, telekomünikasyon ve internet tabanlı teknolojiler konuları da açıklanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bilişim sistemlerinin kurumsal temelleri; donanım; yazılım; kablosuz iletişim; internet; bilişim sistemleri; kurumsal kaynak planlama sistemleri; planlama; uygulama ve yönetim bilişim sistemlerinin aşamaları; uygulama alanları; karar verme yöntemleri ve yönetim fonksiyonlarına etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim Bilişim Sistemlerinin altyapısı öğrenmek Küreselleşmeyi tanımlamak | |
2) | Otomasyon sistemlerini tanımlamak CRM, ESS, SCM, TPS, DSS, ERP sistemlerini açıklamak | yönetim bilişim sistemlerinin tarihsel gelişimini araştırmak |
3) | E-iş kavramını tanımlamak Elektronik iş altyapısını incelemek | otomasyon sistemlerine örnek vermek |
4) | Bilgi sistemleri rekabet avantajı modellerini tanımlar Rekabet avantajını | Farklı e-iş modellerini listelemek |
5) | Donanım ve yazılım altyapısın incelemek Bilgi teknolojisi altyapısını incelemek | MIS perspektifinde DELL firmasını araştırmak |
6) | Veritabanı yönetim sistemleri Veritabanı sistemlerini listelemek | Raid sistemlerini araştırmak |
7) | Kablosuz ve internet teknolojileri İletişim ve bulut bilişimi sistemleri | Mevcut tüm veritabanı sistemlerinin listelenmesi |
8) | vize sınavı | |
9) | Enformasyon sistemlerinde ağ güvenliği | |
10) | Operasyonel mükemmellik ve kurumsal uygulamaların tespiti IT uygulamaları ve müşteri samimiyetinin tanımlanması | BT ortamında, dünya çapında ünlü hack saldırılarının listelenmesi |
11) | E- ticaretin tanımlanması Konu hakkında yorum, sunum ve tartışma | |
12) | Karar destek sistemleri Yapay zeka ve karar destek sistemleri | e-ticaret modellerini araştırmak |
13) | Proje yönetimi konusu Gant ve Pert çizelgelerini özetlemek | DSS kullanan firmaların incelenmesi |
14) | Genel Özet | Sınav Çalışması |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitap: Management Information Systems (12. Sürüm), Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 4 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | 4 |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | 4 |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | 4 |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | 2 |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | 2 |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | 2 |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 1 |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 79 |
Küçük Sınavlar | 12 | 29 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 174 |