ISLT389 Vergi Hukukunun Temelleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT389
Ders İsmi: Vergi Hukukunun Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİHAL SABAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİHAL SABAN
Doç. Dr. HAKAN TAŞTAN
Doç. Dr. HÜSEYİN MERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hukuk kavramı; maliye hukuku kavramı; vergi hukukunun anlamı; vergi hukukunun hukuk sistemi içindeki yeri ve özerkliği; vergi hukukunun kamu hukuku dalları ve özel hukuk dalları ile ilişkisi ve vergi hukukunun dalları; hukuk kaynakları kavramı; vergi hukukunun yasama-yürütme-yargı organından doğan kaynakları; bilimsel öğreti, örf ve adet; vergi kanunlarının yer, zaman ve anlam bakımından uygulanması; vergi hukukunun temel kavramları ve kurumları; vergi muafiyeti, istisnaları ve indirimleri; matrah; vergi tarifesi, tarhı, tebliği ve tahakkuku; verginin ödenmesi ve tahsili; Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun; zamanaşımı; terkin; terkin türleri; vergi affı konuları ile vergi hukukunda süre kavramı ve türleri; sürelerin uzaması, hesaplanması; vergi idaresi ve vergi denetimi; vergi suç ve cezaları; vergi uyuşmazlıkları.
Dersin İçeriği: Hukuk kavramı; maliye hukuku kavramı; vergi hukukunun anlamı; vergi hukukunun hukuk sistemi içindeki yeri ve özerkliği; vergi hukukunun kamu hukuku dalları ve özel hukuk dalları ile ilişkisi ve vergi hukukunun dalları; hukuk kaynakları kavramı; vergi hukukunun yasama-yürütme-yargı organından doğan kaynakları; bilimsel öğreti, örf ve adet; vergi kanunlarının yer, zaman ve anlam bakımından uygulanması; vergi hukukunun temel kavramları ve kurumları; vergi muafiyeti, istisnaları ve indirimleri; matrah; vergi tarifesi, tarhı, tebliği ve tahakkuku; verginin ödenmesi ve tahsili; Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun; zamanaşımı; terkin; terkin türleri; vergi affı konuları ile vergi hukukunda süre kavramı ve türleri; sürelerin uzaması, hesaplanması; vergi idaresi ve vergi denetimi; vergi suç ve cezaları; vergi uyuşmazlıkları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vergi Hukukunun Anlamı ve Konusu Vergi Hukukunun Hukuk Sistemi İçindeki Yeri ve Özerkliği Yok
2) Vergi Hukukunun Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi Vergi Hukukunun Dalları Yok
3) Vergi Hukukunun Kaynakları Vergi Kanunlarının Uygulanması
4) Verginin Tarafları Verginin Konusu Vergiyi Doğuran Olay Yok
5) Vergi Muafiyet ,İstisna ve İndirimleri Vergi Tarifesi Yok
6) Verginin Tarhı Verginin Tebliği Yok
7) Verginin Tahakkuku Vergi Alacağının Ortadan Kalkması Vergi Hukukunda Süreler Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) Vergi İdaresinin Örgütlenmesi Vergi İdaresinin Bilgi Edinmesi Yok
10) Vergi Suç ve Cezası Kavramı ve Hukuksal Nitelikleri Yok
11) Vergi Suç ve Cezaları Yok
12) Vergi Cezalarının Uygulanması ve Kalkması Yok
13) Genel Olarak Vergi Uyuşmazlıkları Yok
14) Vergi Uyuşmazlıklarının İdare Aşamasında Çözümlenmesi Vergi Yargısı Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek 4
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sunum / Seminer 14 14
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 8 24
Final 15 42
Toplam İş Yükü 167